تحولات آسیا/

محکومیت 152 بنگلادشی به اعدام / تظاهرات مردم کشمیر در شهر سرینگر

محکومیت 152 بنگلادشی به اعدام / تظاهرات مردم کشمیر در شهر سرینگر

خبرگزاری مهر-گروه بین الملل: محکومیت 152 بنگلادشی به اعدام، پیشرفت موشکی کره شمالی و تظاهرات در شهر سرینگر و تاکید بر تعیین سرنوشت منطقه کشمیر از جمله خبرهای مربوط به قاره آسیا به شمار می رود.

بنگلادش

رسانه های خبری از محکومیت 152 نفر به اعدام با چوبه دار به اتهام کشتن 79 نفر در جریان شورش‌ های سال 2009 هنگام به قدرت رسیدن شیخ حسینه نخست وزیر بنگلادش از سوی دادگاه داکا خبر دادند.

شبه جزیره کره 

اندیشکده جان هاپکینز کره شمالی از پیشرفت کره شمالی در ساخت موشک بالستیک بین قاره‌ ای خبر داد و نوشت این موشک قابلیت حمل نخستین نسل از کلاهک‌ های اتمی را دارد و می‌تواند آمریکا را هدف قرار دهد.

رسانه های خبری همچنین اعلام کردند که آفریقای جنوبی در پی تشویق کره شمالی برای بازگشت به میز مذاکرات شش جانبه هسته ای است.

ژاپن

رسانه های خبری از تصمیم نخست وزیر ژاپن برای سفر به آفریقای جنوبی، موزامبیک و ساحل عاج در اواسط ژانویه با هدف گسترش همکاریهای دوجانبه خبر دادند.

هند

همزمان با افزایش تنش ها در خط کنترل منطقه کشمیر، مخالفان منطقه و حزب دموکراتیک مردمی هند ضمن هشدار به دهلی نو درباره تبعات تداوم تبادل آتش در این منطقه خواستار ازسرگیری مذاکرات با اسلام آباد شدند.

معترضان تظاهراتی را در شهر سرینگر برگزار کرده و از دو کشور همسایه که دارای بمب اتمی هستند، خواستند تا اقداماتی را برای برقراری صلح و ثبات در منطقه انجام دهند.

شرکت کنندگان در این تظاهرات اعلام کردند که جنگ و تبادل آتش راه حل مشکل در منطقه کشمیر نیست و نباید اجازه داد تا این منطقه به میدان جنگ تبدیل شود.

معترضان همچنین پلاکاردهایی را در دست داشتند که روی آن نوشته شده بود، "صلح نه جنگ" و "تنها مذاکره کنید". تظاهرات کنندگان تاکید کردند هنگام نقض آتش بس در منطقه کشمیر، این غیرنظامیان هستند که کشته می شوند.

معترضان با برگزاری این تظاهرات از دولت هند و پاکستان خواستند تا با برگزاری یک همه‌ پرسی سرنوشت آنها را هرچه سریعتر مشخص کنند.

به گزارش تایمز هندوستان، از ابتدای سال جاری تاکنون ارتش هند و پاکستان به نقض آتش بس در منطقه کشمیر پرداخته اند.

کد خبر 2169870

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha