۱۴ آبان ۱۳۹۲، ۱۴:۴۵

حسن پناه:

تولید محصولات ارگانیک سرانه صادراتی اردبیل را افزایش می دهد

تولید محصولات ارگانیک سرانه صادراتی اردبیل را افزایش می دهد

اردبیل – خبرگزاری مهر: نائب رئیس انجمن ارگانیک استان اردبیل گفت: توسعه روند تولید محصولات ارگانیک می تواند سرانه صادراتی این استان را به ویژه در زمینه صادرات کشاورزی افزایش دهد.

به گزارش خبرنگار مهر، داوود حسن پناه ظهر سه شنبه در جلسه اعضای انجمن ارگانیک شعبه اردبیل افزود: متاسفانه در چند سال گذشته بی تدبیری ها و برنامه ریزی نامناسب سبب شده رشد و توسعه ارگانیک با توجه به پتانسیل های بخش کشاورزی اردبیل مورد غفلت قرار بگیرد.

وی با اشاره به مزایا و ویژگیهای تولید ارگانیک، فرهنگ سازی و اطلاع رسانی برای فعالان بخش کشاورزی برای تولید محصولات ارگانیک را ضروری خواند.

نائب رئیس انجمن ارگانیک اردبیل اضافه کرد: تعیین راهکارها و استراتژی ها با اولویت بخشی به تولید محصولات ارگانیک می تواند در توسعه و رشد محصولات کشاورزی استان مؤثر واقع شود.

وی کمبود نیروی منابع انسانی و مالی، عدم آموزش نامناسب، عدم فرهنگ سازی و اطلاع رسانی و عدم تسریع در اعطای گواهینامه ارگانیک را از مشکلات و موانع ارگانیک کردن محصولات کشاورزی استان برشمرد.

حسن پناه تاکید کرد که بررسی فرآیند تولید تا بازاریابی محصولات سالم و ارگانیک باید بیش از پیش در جلسات انجمن ارگانیک مورد بررسی و تبیین قرار گیرد.

کد خبر 2169919

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha