۱۴ آبان ۱۳۹۲، ۱۷:۱۳

یک کارشناس آمریکایی:

کنگره سبب افزایش بی اعتمادی ایران نشود/ پیام تحریم های جدید تغییر نظام است

کنگره سبب افزایش بی اعتمادی ایران نشود/ پیام تحریم های جدید تغییر نظام است

یک کارشناس آمریکایی درباره کارشکنی کنگره آمریکا در روند مذاکرات هسته ای با ایران و تصویب تحریم های جدید علیه ایران هشدار داد.

به گزارش خبرگزاری مهر ، "کیت گولد" عضو کمیته دوستان قانونگذاری ملی آمریکا در نامه ای به روزنامه "واشنگتن پست" درباره سنگ اندازی کنگره آمریکا بر سر راه مذاکرات هسته ای کشورش با ایران و گروه 1+5 هشدار داد.

وی در این نامه لغو نشدن تحریم ها علیه ایران توسط گروه 1+5 را یکی از عواملی خواند که می تواند فرصت طلایی دستیابی به یک توافق هسته ای با ایران را از بین ببرد.

این کارشناس آمریکایی خطر جدی تر بر سر راه دستیابی به توافق هسته ای با ایران را احتمال اعمال تحریم های جدید علیه ایران از سوی کنگره آمریکا قبل از اینکه دیپلمات های مذاکره کنند فرصت کافی برای حل بحران را داشته باشند می داند.

وی معتقد است تصویب تحریم های جدید علیه ایران سیاست های اوباما در قبال ایران را به چالش خواهد کشاند و به ایران این پیام را خواهد داد که کنگره آمریکا به دنبال حل مسئله هسته ای از طریق منطقی نیست و صرفا به دنبال تغییر نظام ایران است، امری که بی اعتمادی ایران به آمریکا را افزایش خواهد داد.

نویسنده نامه در پایان با اشاره به اینکه بعد از سالها برای اولین بار ایران و آمریکا در مسیر حل و فصل مسئله هسته ای ایران در مسیر واحدی حرکت کرده اند که می تواند مانع بروز یک جنگ شود، بنابراین کنگره باید از این تلاشها استقبال کند و بر سر راه این تلاشها کارشکنی نکند.

 

 

 

کد خبر 2170102

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha