۱۵ آبان ۱۳۹۲، ۱۲:۴۲

گزارش خبری/

بلاتکلیفی تیمهای بسکتبال اصفهان/ شرکت در مسابقات به شرط تسویه بدهکاری

بلاتکلیفی تیمهای بسکتبال اصفهان/ شرکت در مسابقات به شرط تسویه بدهکاری

اصفهان – خبرگزاری مهر: لیگ برتر بسکتبال همچون رسم دیرینه خود با حاشیه های زیاد از فردا آغاز می‌شود و در این میان تیم‌های اصفهانی قربانی سیاست های غلط فدراسیون نشینان شده‌اند.

به گزارش خبرنگار مهر، برنامه هفته نخست رقابت های لیگ برتر بسکتبال از سوی فدراسیون اعلام شد اما به دلایلی که مسئولان آن را بدهی قبلی می نامند نامی از تیم های ذوب آهن و فولاد ماهان در برنامه هفته اول نیست و شرط حضور آنها در لیگ را به پرداخت بدهی‌ها و به زمان دیگری که هنوز آن هم معلوم نشده موکول کرده‌اند.

وضعیت ذوب‌آهن، یک بام و دهوا

هواداران ذوب آهن از اینکه مدیرعامل جدید باشگاه محبوب‌شان تصمیم به تیمداری دوباره در لیگ برتر بسکتبال گرفته، سر از پا نمی شناختند اما این خوشحالی دیری نپائید که رنگ عوض کرد و عدم همراهی مسئولان فدراسیون در قبال بدهی های قبلی این باشگاه این تیم را، نیامده وادار به عقب نشینی کرد.

عقب نشینی که بیشتر به عقب راندن تنه می زند. به گفته مدیرعامل باشگاه ذوب آهن در نشستی که با رئیس فدارسیون بسکتبال داشته مقرر شده که فدراسیون به خاطر شرایط خاص ذوب آهن نسبت به مباحث مالی و معوقات مالی  این تیم، کمی اغماض قائل شده و شرایط را برای بازگشت دوباره اسطوره بسکتبال ایران به لیگ را فراهم کند.

اما  در صحبت های  که روز سه شنبه دبیر فدراسیون مطرح کرد عنوان شد که ذوب آهن پیش از تسویه حساب و پرداخت بدهی‌ها و ارائه مدارک به فدراسیون مجاز به دریافت کارت بازی بازیکنانش نیست و به این ترتیب اجازه شرکت در لیگ را ندارد.

 این صحبت خمجانی با اعلام برنامه ناقص هفته اول عملی شد و ذوب آهن هم مانند فولاد ماهان اجازه شرکت در هفته نخست مسابقات را پیدا نکرد مگر اینکه تا امروز با فدراسیون تسویه حساب کند.

دیوار کوتاهی به نام فولادماهان

و اما فولادماهان که این روزهاو حتی قبل از شرکت در جام باشگاه‌های آسیا کانون حاشیه بود در خطر حذف از لیگ قرار دارد آن هم به همان بهانه مالی وبدهکاری.

موضوع نخ نما شده ای که نمی دانیم در آن به دنبال صداقت کلام در گفته های طرفین باشیم یا راهی برای حذف تیم فولادماهان. ماهانی ها از ارسال نامه و درخواست برای تعیین میزان بدهی های خود به فدراسیون و بی پاسخ ماندن آنها از سوی فدراسیون نشین ها می گویند و فدراسیون از عدم اقدام مدیران باشگاه فولادماهان برای پرداخت معوقات خود.

جلال زهرایی معاون فنی باشگاه فولاد ماهان در این باره می گوید: این رفتار فدراسیون منطقی نیست، آنها می‌گویند اگر بدهی را پرداخت نکنید حذف می‌شوید و از طرفی نمی‌گویند چقدر پرداخت کنیم. ما از فدراسیون این سوال را داریم، فرض کنید ماهان را به خاطر بدهی‌ها کنار گذاشتید، از یازده تیم باقی مانده آیا همه تسویه حساب کرده‌اند؟ مهرام و پتروشیمی هیچی بدهی به فدراسیون ندارند؟

وی می گوید: فدراسیون به ما اعلام کرد هرچه سریع‌تر نسبت به تسویه حساب و پرداخت بدهی‌ها اقدام کنید. این بدهی، مربوط به بازیکنان نمی‌شود و سهم فدراسیون است که باید پرداخت شود. قبول داریم که به فدراسیون بدهی داریم و خود ما هم تأکید کرده‌ایم که این بدهی را پرداخت می‌کنیم. اما مشکلی که وجود دارد این است که فدراسیون مبلغی به ما اعلام نمی‌کند. ما طی دو نامه که اولی در تاریخ بیست و یکم مهر و دومی که در تاریخ یازدهم آبان ارسال شد از فدراسیون خواستیم که عدد مبلغ مورد نظر را به ما اعلام کند اما تا این لحظه هیچ پاسخی نگرفته‌ایم.

وی معتقد است:این  ها همه بهانه است فدراسیون به دنبال حذف ماهان است و گرنه واضح و مبرهن است که به غیر از ماهان برخی تیم های دیگر هم مشکلات مالی دارند چرا فدراسیون در قبال آنها اقتدار به خرج نمی دهد؟

..................

 

گزارش: نجمه کرمی

کد خبر 2170531

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha