لیبرمن از اتهام فساد مالی تبرئه شد/بازگشت چهره افراطی به وزارت خارجه صهیونیستها

لیبرمن از اتهام فساد مالی تبرئه شد/بازگشت چهره افراطی به وزارت خارجه صهیونیستها

وزیر امور خارجه سابق رژیم صهیونیستی که به دلیل روبرو شدن با اتهامات فساد مالی از این پست به طور موقت کنار رفته بود، از اتهامات واره در این خصوص تبرئه شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از هاآرتض، دادگاه عالی (حاکم) اسرائیل "آویگدور لیبرمن" را از اتهامات فساد مالی تبرئه کرد و بدین ترتیب احتمال بازگشت وی به وزارت امور خارجه قوت گرفت.

لیبرمن متهم به فساد مالی و سوءاستفاده از اعتماد عمومی (خیانت در امانت) شده بود که این دادگاه امروز چهارشنبه وی را از این اتهامات تبرئه کرد.

اتهامات وارد شده به لیبرمن با مشخص شدن اقدام "بن آریه" سفیر سابق رژیم صهیونیستی در بلاروس در خصوص مطلع کردن لیبرمن از تحقیقات مخفی پلیس اسرائیل در بلاروس در خصوص وی مطرح شد. پس از آن لیبرمن آریه را به عنوان مشاور خود و سپس به عنوان سفیر این رژیم در لتونی منصوب کرد.

اتهام لیبرمن این بود که با وجود اطلاع از غیر قانونی بودن انتقال اطلاعات از شخص آریه به وزرات خارجه، اقدام به انتصاب وی به عوان مشاور و سفیر کرده است.

در صورتی که اتهامات وارده به لیبرمن به اثبات می رسید او به بیش از سه ماه زندان محکوم می شد، در این صورت به مدت هفت سال از فعالیت در کابینه رژیم صهیونیستی محروم و همچنین کرسی خود را در پارلمان نیز از دست می داد.

لیبرمن مجبور شده بود که پس از متهم شدن به این اتهامات از پست خود به عنوان وزیر خارجه اسرائیل کناره گیری کند. از زمان کناره گیری او، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر موقتا پست وزارت خارجه را هم برعهده داشت.

لیبرمن در مولداوی متولد شده و یکی از میلیون‌ها صهیونیستی است که از شوروی سابق به سرزمین های اشغالی مهاجرت کرده اند.

پس از رای دادگاه در خصوص بیگناهی لیبرمن، "بنیامین نتانیاهو" نخست وزیر رژیم صهیونیستی، در تماس تلفنی با وی، تبرئه شدن او از اتهامات را تبریک گفت و اعلام کرد از بازگشت وی به کابینه استقبال می کند.

شیمون پرز، رئیس رژیم صهیونیستی، نیز از تبرئه شدن لیبرمن استقبال کرد و اقدام به برقراری تماس تلفنی با وی کرد.

لیبرمن از چهره های افراطی رژیم صهیونیستی محسوب می شود و بازگشت وی به کابینه این رژیم سبب شدت گرفتن اقدامات تل آویو علیه مذاکرات سازش، تحولات منطقه و مذاکرات هسته ای ایران می شود.

 

 

کد خبر 2170569

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha