۱۵ آبان ۱۳۹۲، ۱۵:۱۹

رکنی:

تولید پروتئین و شیر در کشور با سرانه جهانی فاصله دارد

 تولید پروتئین و شیر در کشور با سرانه جهانی فاصله دارد

آمل - خبرگزاری مهر: معاون امور تولیدات دامی وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه به دنبال افزایش تولید پروتئین وشیر در کشور هستیم و متاسفانه اکنون در این بخش ایران در مقایسه با سرانه جهانی فاصله زیادی دارد، تصریح کرد: هم اکنون میانگین مصرف جهانی شیر 300تا500 لیتر است که این سرانه در ایران بسیار پایین است.

به گزارش خبرنگار مهر، حسن رکنی ظهر چهارشنبه در مراسم آغازساخت نخستین مرکز تولید وانجماد اسپرم وجنین گاو سمینتال کشور در آمل، ایجاد تنوع ژنی در دام های کشور برای افزایش تولید شیرو گوشت و رسیدن به سرانه های روز دنیا را از برنامه های جدی این معاونت اعلام کرد.

وی  گفت: در این راستا استفاده از دام های دومنظوره گوشتی وشیری در راستای افزایش تولید شیر به ظرفیت حدود 15میلیون تن وگوشت قرمز به ظرفیت حدود یک میلیون تن در کشور در برنامه اجرایی قرار دارد.

وی افزود: در برنامه پنجم توسعه کشور افزایش بهره وری و نیز نژادهای مختلف در دام های کشور است وصاحبان دامداری ها باید با استفاده از توان بالای مدیریتی در این راستا حرکت کنند.

معاون امور تولیدات دامی وزیر جهاد کشاورزی، به وجود حدود هشت میلیون واحد دامی در کشور اشاره کرد وادامه داد: هم اکنون یک میلیون و100هزار راس دام در کشور از نژاد " هولشتاین" است وبه عنوان نژاد خوب در دامداریهای صنعتی کشور شناخته می شود.

رکنی، درخواست از صاحبان دامداریهای کشور که به دنبال تنوع ژنی در دام های مدیریت وتوان بالای خود را داشته باشند، تصریح کرد: خوشبختانه نژاد " سمینتال " که جمالی در واحد 200راسی خود در آمل از آن استفاده کرده در راستای افزایش تولید ونیز نسبت به برخی عوامل محیطی منطقه مقاوم است.
 
معاون امور تولیدات دامی وزیر جهاد کشاورزی، افزود: کشورهای پیشرفته که در صنعت دامپروری توفیقات زیادی داشتند، اکنون از مرز کمییت فراتر رفته وبه دنبال کیفیت تولیدات خود هستند.

رکنی ابرازامیدواری کرد: در این راستا دامداران نیز با مدیریت وحرکت در مسیرصنعتی شدن دامداریها واستفاده ازژن های دامی به دنبال افزایش تولیدات باکیفیت باشند.

کد خبر 2170758

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha