۱۵ آبان ۱۳۹۲، ۱۸:۳۰

کفاشیان در همایش علم و فوتبال:

فیفا نگاه ویژه‌ای به ایران دارد/ می‌خواهیم در هر رده موفق‌تر عمل کنیم

فیفا نگاه ویژه‌ای به ایران دارد/ می‌خواهیم در هر رده موفق‌تر عمل کنیم

رئیس فدراسیون فوتبال در همایش علم و فوتبال اعلام کرد فیفا نیز نگاه ویژه‌ای به ایران دارد که حضور مسئولان در این همایش نشان از اهمیت بالای این موضوع دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، علی کفاشیان رئیس فدراسیون فوتبال در سخنرانی‌اش در افتتاحیه همایش علم و فوتبال ضمن خیر مقدم به سپ بلاتر رئیس فدراسیون جهانی فوتبال فیفا، شیخ سلمان رئیس کنفدراسیون فوتبال آسیا و هیات همراه، صحبت‌های زیر را بیان کرد:

" فوتبال جزء محبوب‌ترین رشته در دنیا است که طرفداران زیادی دارد. این میزان استقبال باعث می‌شود تا ما با علاقه بیشتری این رشته ورزشی را توسعه دهیم چرا که با مطرح کردن موارد علمی و تخصصی که موجب گسترش این رشته می‌شود، بستر موفقیت را فراهم خواهیم کرد.

فوتبال بیش از همه توجه در ریشه تخصصی و علمی دارد که موجب پایداری آن شده است. "For The game - For The Future" که از شعارهای فیفا است، با توسعه علمی فوتبال امکان‌پذیر است. برگزاری موفقیت‌آمیز اولین همایش بین‌المللی علم فوتبال در سال 2009 در راستای همین سیاست بوده است و دومین همایش هم با حضور و حمایت‌های مسوولان فیفا و AFC تائیدی بر این حمایت از سیاست فوتبال ایران از سوی مراجع رسمی جهان است.

تلاش بر آن است که اینگونه همایش‌ها بستر مناسبی برای اینگونه مشارکت‌ها برای ایران و جهان فراهم آورد. فدراسیون فوتبال ایران با تاکید مجامع جهانی و به خصوص AFC فعالیت‌های علمی را در راس برنامه‌های خود قرار داده است. به منظور پیشرفت کشور در توسعه کشور و بالا بردن ظرفیت‌های علمی و کاربردی رویکردهای موفقی داشته است که برگزاری این همایش‌ها در راستای همین اهداف است. از این رو فدراسیون فوتبال ایران با تایید AFC کار روی تیم‌های پایه را در دستور کار داشته و خواهد داشت.

با توسعه این رشته ورزشی فیفا نیز نگاه ویژه ای به ایران خواهد داشت که حضور مسئولان در این همایش نشان از اهمیت بالای این موضوع دارد. یکی از راهبردهای مهم ما برای توسعه فوتبال برگزاری همایش‌های علمی و تخصصی فوتبال است.

دومین همایش با حضور مسئولان فیفا و کنفدراسیون فوتبال آسیا برگزار می‌شود و بی‌شک حضور مسئولان در ایران نشان می‌دهد که فوتبال ایران رشد دارد. ما نیز تلاش می‌کنیم تا در هر رده مخصوصا پایه و علمی موفق‌تر عمل کنیم. فدراسیون فوتبال بر اساس رویکرد عملی قصد دارد تا فعالیت‌های علمی و تخصصی خود را بیش از پیش گسترش دهد."

کد خبر 2170960

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha