۱۶ آبان ۱۳۹۲، ۱۴:۳۸

رییس شورای اسلامی شرستان کرج:

تحقق مطالبات مردمی جز در سایه همگرایی اعضای شوراهای اسلامی محقق نخواهد بود

تحقق مطالبات مردمی جز در سایه همگرایی اعضای شوراهای اسلامی محقق نخواهد بود

کرج - خبرگزاری مهر: رییس شورای اسلامی شهرستان کرج همراهی و همکاری اعضای شوراهای اسلامی را رمز تحقق مطالبات مردمی دانست.

به گزارش خبرنگار مهر میر ابراهیم صدیق در جریان آیین تودیع و معارفه اعضای شورای اسلامی شهرستان کرج در سالن اجتماعات شورای شهر کرج با اشاره به نقش شوراهای اسلامی در تحکیم پایه‌های نظام جمهوری اسلامی مروری بر عمر شوراها و قوانین درج شده در کتاب قانون اساسی کشور اهمیت شورا و مشورت را از ابعاد گوناگون مورد تحلیل قرار داد و اظهار داشت: اهمیت شورا و مشورت بارها در گزیده سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی مورد تأکید قرار گرفته است و در تبین اهمیت شورا همین کافی است که یادآور شود رسول اکرم(ص) در شیوه حکومتداری، امور سیاسی و اجتماعی از باب مشورت امور را به سرمنزل نهایی می رساندند.

وی نقش مشورت در دوران انقلاب اسلامی را نیز مرور کرد و افزود: در آغازین روزهای انقلاب اسلامی نیز مسئولان حکومتی نیز با الهام از "وامرهم شورا بینهم" تصمیمات مهم کشور را گرفته و بر این اعتقاد بودند که از اجتماع افکار نتیجه بخش تر از تصمیمات فردی است.

 رییس شورای اسلامی شهرستان کرج در ادامه یادآور شد: انتخابات شوراها در سال 77 موجب کامل شدن قانون و گامی بود تا با تکمیل قانون اساسی کشور، خون شهدای بر زمین ریخته شده و شعارهای مردمی حفظ شده و پایه های نظام اسلامی استحکام بخشیده شود.

وی تفاوت نظام جمهوری اسلامی را بعد مشورتی آن دانسته و تصریح کرد: مشورت در نظام های استبدادی هیچ گاه جایی نداشته است  و تمام تصمیم‌گیری‌ها بدون در نظر گرفتن آراء مردمی شکل می گیرد این در حالی است که کشور ما بر مدار مشورت حرکت می کند و تمامی افکار و آراء مردمی احترام می‌گذارد.

صدیق مصداق بارز این امر را انتخاب اعضای شوراهای اسلامی برشمرد و افزود: با انتخاب اعضای شوراها مشکلات مردمی به نحو مطلوب‌تری قابل حل خواهد بود.

وی بیان کرد: بخش عمده از مطالبات مردمی در حوزه مسائل روزمره اجتماعی، شهری و....در قالب نهاد شوراها زمینه خدمتگزاری بهتر را فراهم می سازد و موجب می‌شود تا مشکلات مردم به گوش مسئولان رسیده و راهکارهای عملیاتی برای برون رفت از آن اخذ شود.

رییس شورای اسلامی شهرستان کرج در ادامه گفت: اعضای شوراهای اسلامی با سوگندنامه تحلیفی که در فرمانداری یادکرده اند تا پایان عمر مأموریت خود از هیچ کوششی برای تحقق مطالبات مردم فروگذار نخواهند بود.

وی عملکرد دوره های پیشین شورا را یادآور شد و افزود: گاهی شوراها نتوانستند خواسته های به حق مردم را به سرانجام برسانند، مطالبات مردم جز با ایجاد تعامل و همکاری بین اعضا محقق نخواهد شد.

صدیق ادامه داد: شورای اسلامی شهرستان کرج با همراهی شورای اسلامی شهر کرج و استان البرز می تواند خدمت رسانی مطلوبی به شهروندان داشته باشد.

رییس شورای اسلامی شهرستان کرج در پایان از تمامی اعضای شوراها در دوره های پیشین قدردانی داشت و اعضای جدید شورای اسلامی شهرستان کرج را نیز معرفی کرد.

کد خبر 2171311

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha