۱۶ آبان ۱۳۹۲، ۱۵:۱۹

رضازاده مطرح کرد:

ملی پوشان المپیکی وزنه برداری به اردوی تیم ملی بر می گردند/تلاش می کنیم باقری در تیم ملی بماند

ملی پوشان المپیکی وزنه برداری به اردوی تیم ملی بر می گردند/تلاش می کنیم باقری در تیم ملی بماند

بندرعباس - خبرگزاری مهر: رئیس فدراسیون وزنه برداری گفت: با رفع سوء تفاهمات قرار شده ملی پوشان المپیکی به اردوی تیم ملی بازگردند.

به گزارش خبرنگار مهر، حسین رضازاده ظهر پنجشنبه در حاشیه مجمع انتخاباتی هیئت وزنه برداری استان هرمزگان در جمع خبرنگاران در خصوص آخرین وضعیت بازگشت ملی پوشان المپیکی وزنه برداری به تیم ملی، عنوان کرد: متاسفانه به علت سوء تفاهمی که از یک سال پیش میان این ملی پوشان و کوروش باقری سرمربی تیم ملی پیش آمد این افراد در اردوهای تیم ملی حاضر نشدند اما این سوء تفاهم در جلسه ای که این هفته در فدراسیون وزنه برداری تشکیل شد، از بین رفت و ملی پوشان المپیکی کشورمان برای رقابت های جهانی 2014 و بازی های آسیایی در اردوهای تیم ملی حاضر می شوند.

وی ادامه داد: همچنین بنده با استعفای کورورش باقری موافقت نکرده ام و قرار شده هفته آینده در جلسه ای با حضور باقری این موضوع را مورد بررسی قرار دهیم و ما تلاش می کنیم تا باقری از استعفا منصرف شده و همچنان سرمربی تیم ملی باقی بماند.

رئیس فدراسیون وزنه برداری افزود: کوروش باقری کارنامه بسیار موفقی در دوران مربیگری خود در تیم های ملی جوانان و بزرگسالان ایران برجای گذاشته و تیم ملی ایران در سالهای 2011 و 2013 مقام سومی جهان را با کوروش باقری کسب کرده و در المپیک نیز عملکرد موفقیت آمیزی داشته ایم.

رضازاده خاطرنشان کرد: وزنه برداری ایران دیگر به تک ستاره ها متکی نیست و ما در وزن های مختلف از جمله سبک وزن توانسته ایم عملکرد خوبی داشته باشیم که این موفقیت ها در تاریخ وزنه برداری بی نظیر است.

وی اضافه کرد: انتقادات و حاشیه ها امری طبیعی است اما به نظر من ملی پوشان المپیکی راهنمایی درستی نشدند و به همین علت سوء تفاهماتی ایجاد شد.

رئیس فدراسیون وزنه برداری در پاسخ به سوالی در خصوص دوپینگ دو نفر از ملی پوشان وزنه برداری، گفت: در مسابقات وزنه برداری قهرمانی آسیا از هر هشت نفر عضو تیم ملی ایران آزمایش دوپینگ گرفته شد که چنین مسئله ای در مسابقات معمول نیست و متاسفانه در این راستا کمکی به تیم ایران نشد.

رضازاده افزود: در تست دو ورزشکار ما موادی از گروه داروهای آنابولیک دیده شده که حدود شش ماه در بدن باقی می ماند و این مسائل با توجه به تغییراتی که پس از هر المپیک ایجاد می شود، رخ می دهد اما فدراسیون اقدامات بسیاری برای جلوگیری از دوپینگ و افزایش آگاهی ورزشکاران انجام داده است.

وی در مورد وضعیت جسمانی کوروش باقری برای ادامه همکاری با تیم ملی، عنوان کرد: کوروش باقری اگر چند ساعت زودتر به بیمارستان مراجعه می کرد دچار سکته قلبی نمی شد اما پس از این مسئله کوروش باقری پس از موافقت متخصصان همراه با تیم ملی به مسابقات جهانی آمد و با توجه به روند درمان، وی مشکلی برای ادامه همکاری با تیم ملی ندارد.

رئیس فدراسیون وزنه برداری در خصوص عملکرد تیم ملی وزنه برداری در مسابقات جهانی 2013 لهستان نیز بیان داشت: با توجه به اینکه در مسابقات جهانی و آسیایی میزان امتیاز ملاک رده بندی تیم هاست مربیان ما برای کسب امتیاز توسط ورزشکارانی که ممکن است شانس مدال نداشته باشند نیز برنامه ریزی کردند و با کسب عنوان تیمی خوب در مسابقات جهانی می توان سهمیه کامل رقابت های المپیک را کسب کرد که در این رقابت ها روی ورزشکارانی که شانس مدال آوری بیشتری دارند سرمایه گذاری می شود.

رضازاده یادآور شد: با توجه به این مسئله تیم ملی ما با کسب جایگاه سومی جهان عملکرد خوبی در رقابتهای جهانی داشته است.

 

کد خبر 2171351

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha