۱۷ آبان ۱۳۹۲، ۱۲:۱۲

برلوسکنی وضعیت خود را با یهودی ها در زمان هیتلر مقایسه کرد

برلوسکنی وضعیت خود را با یهودی ها در زمان هیتلر مقایسه کرد

نخست وزیر پیشین ایتالیا گفت وضعیت خود و خانواده اش در این کشور شبیه خانواده های یهودی در زمان حکمرانی هیتلر در آلمان است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اشپیگل، "سیلویو برلوسکنی" نخست وزیر پیشین ایتالیا طی گفتگو با یک شبکه تلویزیونی ایتالیایی از این که همه چیز در این کشور علیه وی است، انتقاد کرد. وی با اشاره به فضای منفی موجود علیه خود در دستگاه قضایی و رسانه های ایتالیا این وضعیت را با شرایط خانواده های یهودی در آلمان در زمان حکومت نازی ها مقایسه کرد.

این در حالی است که سخنان برلوسکنی خشم یهودی های ایتالیا را به همراه داشته است. در همین رابطه رئیس جامعه یهودیان این کشور چنین مقایسه را توهین به یهودیان دانست که در آن دوره از هیچ حقی برخوردار نبودند. به گفته وی این اقدام زیرسوال بردن خاطرات تلخ کسانی است که در نظام دیکتاتوری هیتلر همه چیز خود را از دست دادند.

گفتنی است دادگاه های رسیدگی به اتهامات نخست وزیر پیشین ایتالیا که نخستین بار در ماه آگوست برگزار شد، همچنان ادامه دارد. این در حالی است که برلوسکنی همچنان مدعی است این اتهامات سیاسی بوده و با هدف خارج کردن وی از صحنه سیاسی ایتالیا مطرح شده اند.

کد خبر 2171426

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha