۱۶ آبان ۱۳۹۲، ۱۸:۰۷

حجت الاسلام شکری:

عظمت و عزت مراسم عزاداری امام حسین(ع) حفظ شود/ مراسم ویژه روز یازدهم شاهرود ثبت معنوی می شود

عظمت و عزت مراسم عزاداری امام حسین(ع) حفظ شود/ مراسم ویژه روز یازدهم شاهرود ثبت معنوی می شود

شاهرود - خبرگزاری مهر: مدیر کل تبلیغات اسلامی استان سمنان از هیئت های مذهبی خواست با جلوگیری از ارتکاب اعمال خرافی، عظمت و عزت مراسم امام حسین (ع) را حفظ کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام علی شکری بعد از ظهر پنج شنبه در جلسه برنامه ریزی مراسم روز یازدهم شاهرود که با حضور مسئولان هیئت های مذهبی، تکایا و مساجد شاخص این شهر در محل اداره کل تبلیغات اسلامی استان سمنان برگزار شد با تاکید بر حفظ عظمت و عزت مراسم عزاداری امام حسین(ع) افزود: باید از هر گونه مسائل خرافی و اعمال وهن آمیز همچون استفاده از تمثال های دروغین منتسب به ائمه(ع) در مراسم پرهیز شود.

وی با تاکید بر اهمیت و جایگاه عزاداری ائمه در فرهنگ اسلام اظهار داشت: باید همه تلاش خود را جهت حفظ و تقویت این فرهنگ به نسل جوان جامعه به کار گرفت.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان سمنان، آشنا کردن مردم با سیره امام حسین (ع) و دعوت عموم به تبعیت از راه و روش ائمه اطهار و شهدای کربلا را مهم ترین فلسفه برگزاری مراسم عزاداری دانست و از سخنرانان و مداحان خواست در این راستا بیشتر تلاش کنند.

شکری با بیان اینکه مولفه‌های مثبت عزاداری حفظ و به عنوان حرکتی جهت‌دار و معناگرا در دستور کار قرار گیرد، اظهار داشت: مردم همانند گذشته با عشق و شور در عزاداری مشارکت کنند و آن را برنامه خود بدانند.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان سمنان خاطر نشان کرد:  باید با آسیب شناسی مراسم های عزاداری به سمتی برویم که به تدریج نقایص کم  و در عزاداری های هر سال  شاهرود رشد و بالندگی نسبت به سال قبل باشیم.

شکری همچنین از انجام پیگیری های لازم جهت ثبت معنوی مراسم ویژه روز یازدهم شاهرود خبر داد و گفت: میراث فرهنگی برای ثبت این گونه آئین ها اقدامات قابل توجهی انجام داده است که انجام این مهم همکاری همه تکایا، هیئات مذهبی و نهادهای فرهنگی را می طلبد.

متولی تکیه بازار شاهرود هم در این جلسه خواستار رعایت نظم و انضباط در حرکت هیئت های مذهبی و برنامه ریزی و تعیین زمان بندی در خصوص شروع و ختم مراسم شد.

محمود جلالی همچنین گزارش از آمادگی تکیه بازار جهت برگزاری مراسم روز پنجم محرم و همچنین مراسم روز یازدهم که به نخل گردانی مشهور است خبر داد.

روز يازدهم محرم شهرستان شاهرود عزاپوش شهادت سرور و سالار شهيدان حضرت ابا عبد الله الحسين(ع) است و آيين سنتی و ویژه نخل گرداني با عظمت خاصي از سوي مردم اجرا مي شود.

پخش مستقیم مراسم ویژه روز یازدهم محرم از صدای و سیما، حفظ نظم و انظباط از سوی نیروی انتظامی، فراهم کردن وسایل لازم از جمله بالابر، وسایل صوتی به وسیله شهرداری از جمله مصوبات این جلسه بود.

کد خبر 2171435

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha