گاردین فاش کرد ؛

سرمایه گذاری میلیونی عربستان برای تشکیل گروهی جدید از تروریست ها در سوریه

سرمایه گذاری میلیونی عربستان برای تشکیل گروهی جدید از تروریست ها در سوریه

یک روزنامه انگلیسی از برنامه عربستان برای ایجاد یک گروه جدید تروریستی در سوریه و کمک های پاکستان و اردن در این زمینه خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روزنامه گاردین، عربستان در حال بررسی طرح هزینه کردن میلیون ها دلار برای مسلح کردن و آموزش هزاران نفر شورشی در قالب یک گروه جدید است.

این اقدام عربستان برای تقویت جبهه مخالفان با هدف شکست ارتش سوریه اعلام شده است.

گاردین در ادامه می نویسد : منابع سوری، عرب و غربی تایید کرده اند که عربستان در حال حاضر تمام تمرکز خود را بر روی گروهی از شورشیان به نام "جیش الاسلام" متمرکز کرده است.

جیش الاسلام در اواخر سپتامبر با اتحاد 43 دسته از شورشیان حاضر در سوریه شکل گرفت و به نظر می رسد در ماه های آینده تبدیل یه یکی از بازیگران اصلی تحولات سوریه شود. جیش الاسلام از گروه های متعددی همچون القاعده، جبهه النصره و همچنین گروه های سلفی تشکیل شده است.

بر اساس گزارش های موجود، تروریستهای جیش الاسلام توسط پاکستان آموزش می بینند و پیش بینی می شود که بین پنج تا 50 هزار نیرو در آن حضور داشته باشند و هر چند عربستان برای آموزش آنها هزینه می کند، اما با این وجود کشورهای غربی در مورد این گروه نگرانی هایی دارند که مهمترین مورد آن بازگشت این افراطیون آموش دیده به کشورهای خود است.

شاهزاده "بندر بن سلطان" رئیس دستگاه اطلاعاتی عربستان سعودی، در حال رایزنی و فشار آوردن بر آمریکاست تا تا واشنگتن را متقاعد کند که ممنوعیت موجود برای ارسال موشک های ضد هوایی و ضد تانک به جیش الاسلام را لغو کند.

علاوه بر عربستان و پاکستان، اردن نیز در حمایت از جیش الاسلام نقش دارد و خواستار آن شده تا از خاک این کشور به عنوان محلی برای ارسال تجهیزات به این گروه جدید تروریستی استفاده شود.

گاردین در ادامه می نویسد : عربستان در  مقابل حمایت های خود از جیش الاسلام خواستار آن است که این گروه رهبری و سرپرستی شورای عالی نظامی به ریاست سلام ادریس را قبول کند.

کد خبر 2171864

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha