۱۸ آبان ۱۳۹۲، ۶:۴۶

همزمان با سراسر کشور؛

همایش شیرخوارگان حسینی در نقاط مختلف استان بوشهر برگزار شد

همایش شیرخوارگان حسینی در نقاط مختلف استان بوشهر برگزار شد

بوشهر - خبرگزاری مهر: همایش شیرخوارگان حسینی همزمان با سراسر کشور در نقاط مختلف استان بوشهر برگزار شد.

به گزارش خبرنگار مهر، اولین جمعه از ماه محرم به عنوان روز جهانی حضرت علی اصغر(ع) نامگذاری شده و همایش شیرخوارگان حسینی به صورت همزمان در سراسر کشور برگزار شد و در استان بوشهر نیز این آئین در نقاط مختلفی برگزار شد.

رئیس شورای هیئت‌های مذهبی استان بوشهر در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: با تلاش هیئت‌های مذهبی شاه برگزاری آئین همایش شیرخوارگان حسینی در نقاط مختلف استان بوشهر بودیم.

نوشاد نوشادی در ادامه اضافه کرد: این آئین امروز همزمان با سراسر کشور در 320 نقطه استان بوشهر نیز برگزار شد که در این آئین شاهد حضور گسترده و پرشور مردم بودیم.

وی در ادامه با تاکید بر لزوم تلاش برای ترویج فرهنگ اصیل امام حسین(ع) در جامعه، تصریح کرد: مادران با حضور فرزندان شیرخواره خود در این مراسم معنوی حاضر شدند و در ترویج فرهنگ عاشورایی اهتمام ورزیدند.

همایش شیرخوارگان حسینی در نقاط مختلف دشتی برگزار شد

همزمان با اولین جمعه از ماه محرم که به عنوان روز جهانی حضرت علی اصغر(ع) نامگذاری شده، همایش شیرخوارگان حسینی در مصلی امام خامنه ای شهر خورموج نیز برگزار شد.

در این مراسم مادران با بر تن کردن لباس‌های هم شکل به نوزادانشان و بستن سربندهایی بر پیشانی آنان که بر روی آن نام مبارک حضرت علی اصغر (ع) نقش بسته، عشق و ارادت خود را به خاندان عصمت و طهارت(ع) به تصویر کشیدند.

اعلام آمادگی مادران برای تربیت سربازان منجی عالم بشریت حضرت صاحب الزمان(عج) از جلوه های بارز این مراسم بود.

این مراسم به یاد حضرت علی اصغر (ع) کوچکترین سرباز صحنه عاشورا در محل مصلی این شهربرپا شد.

همایش شیرخوارگان حسینی در شهرها و روستاهای شهرستان دیر

همایش شیرخوارگان حسینی به منظور بزرگداشت یاد و خاطره بزرگ سرباز عاشورا حضرت علی اصغر(ع) روز جمعه  درحسینیه مومنی دیر هم برگزار شد.

اين همايش به همت ستادشیرخواران حسینی شهرستان دیر با همکاری بسیج خواهران در نخستين روز جمعه ماه محرم الحرام و با هدف تکريم حماسه شيرخواره شهيد حريم اهل بيت (ع) به عنوان بزرگ‌ترين سند مظلوميت حضرت ابا عبدالله الحسين(ع) برگزار شده است.

به نمايش‌گذاردن ابعاد عاطفي، حماسي و عقلاني قيام حسيني به منظور انتقال اصل پيام عاشورا از دیگر اهداف معنوی دینی این همایش بوده است.

در اين همايش  با حضور جمع کثيري از عاشقان اهل بيت (ع) در شهرها وروستاهای شهرستان دیر برگزار  وشيرخواران لباس‌هاي متبرک شده حرم آقا امام حسين (ع) و حضرت علي اصغر(ع) برتن پوشیده بودند.

حجت الاسلام شیخ حسن درخشان یکی از روحانیون اعزامی از قم در خصوص طفل شیرخوار ابا عبدالله الحسین مطالبی عنوان کرد و در پایان در مصیبت شهادت علی اصغر به روضه خوانی پرداخت.

همچنین یکی از مداحان اهل بیت نیز در این مراسم به مداحی و مرثیه خوانی پرداخت.

در این مراسم که در حسینیه مومنی دیر با حضور شمار زیادی از مادران عزادار به همراه شیرخوارگان آنها برگزار شد، آئین عزادرای و نوحه سرایی با نوای لالایی در سوگ طفل مظلوم اباعبدالله الحسین(ع) برپا شد.

همایش شیرخوارگان حسینی همراه با کارگاه نقاشی در بندر ریگ

همزمان با سایر نقاط استان و کشور، همایش شیرخوارگان حسینی(ع) همراه با کارگاه نقاشی با موضوع محرم و عاشورای حسینی و کودک شش ماهه کربلا حضرت علی اصغر (ع)  از طرف پایگاه مقاومت بسیج حضرت زینب،کمیسیون امور بانوان آموزش و پرورش، کمیته امور بانوان بخشداری با حضور شماری از ماداران بندرریگی و نوزادان شیرخوار و کودکان در حسینه خان بندرریگ برگزار شد.

در این مراسم معنوی و باشکوه ماداران بندرریگی  مثل رباب  نوزادن خود روی دستان خودشان می گذاشتند و لالایی می خواندند و نوزادن هم با بی قراری با مادرشان همنوا می شدند.

در این همایش همه نوزادان شیرخوار بندرریگی لباس‌های سبز و سفید بر تن کرده بودند و سربندهای یا حسین و یا ابوالفضل بر پیشانی بسته بودند.

مادران بندرریگی به یاد مظلومیت و لب تشنه حضرت علی اصغر(ع) و دل بی قرار رباب کودکان خود را  یکی یکی همزمان با مداحان مراسم که شعر لالایی را سر می داد در گهواره‌ای که سبز پوش و با پولک‌های رنگی زیبا تزیین شده بود می گذاشتند و مثل رباب براشون لالایی می‌خواندند و گهواره را تکان می دادند که شاید دل بی قرار کودک شش ماهه دشت کربلا آرام گیرد.

ندای پرسوز و گداز ماداران بندرریگی محل برگزاری همایش با صدای ناله و ضجه ها متأثر ساخته بود.

در این مراسم نه تنها ماداران شیرخوارگان بلکه همه حاجت مندان در این جمع معنوی ملحق شده بودند و با توسل و به حرمت مظلومیت کودک شش ماهه کربلا در غم و سوگ آن دردانه گریستند.

در این مراسم معنوی حجت الاسلام عنایت الله هاشمی منش امام جمعه محبوب بندرریگ، حجت الاسلام حاج عبدالله گلشن و روحانی محترم آقای حق شناس و مداح اهل بیت بندرریگ عقیل عزیزاده حضور داشتند.

همچنین  در این مراسم کارگاهی با عنوان موضوع محرم و عاشورای حسینی برگزار شد که تعداد زیادی از کودکان در این کارگاه نقاشی حضور داشتند و به صورت حلقه هایی زیبا به دور هم صمیمی  نشسته بودند و نقاشی زیبایی از محرم و عاشورا را می کشیدند.

گزارش و عکس: اسماء قاسمیان

کد خبر 2171940

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha