۱۸ آبان ۱۳۹۲، ۹:۳۶

گردآوری روایتی از روابط تاریخی ایرانیان و مردم فرانسه در «ما و پاریس»

گردآوری روایتی از روابط تاریخی ایرانیان و مردم فرانسه در «ما و پاریس»

روایت‌های تاریخی روابط مردم ایران با شهر پاریس در قالب کتابی با نام «ما و پاریس» با تدوین امیرسعید الهی گردآوری شد.

به گزارش خبرنگار مهر، «ما و پاریس» عنوان کتابی است که به بررسی روابط تاریخی ایرانیان و شهر پاریس می‌پردازد. این کتاب دارای حالت روایی از ارتباطات ایرانیان به ویژه دولتمردان و حاکمان با فرانسه و شهر پاریس در دوره‌های مختلف است. اولین سفیران ایران در عهد صفویه که پاریس رفتند، ایرانیان زمان افشاریان، زندیه، قاجاریه و حتی اتفاقاتی که در زمان حضور امام خمینی (ره)‌در زمان تبعیدشان در فرانسه،‌ در شهر پاریس رخ داده است، از موارد مختلفی هستند که مطالب این کتاب را تشکیل می‌دهند.

نویسنده این کتاب، امیرسعید‌ الهی است که مطالب کتاب را از منابع مختلف تاریخی استخراج کرده است. علاوه بر مطالبی که تا مقطع تاریخی انقلاب اسلامی در این کتاب وجود دارد، به حضور ایرانیان پس از انقلاب هم در شهر پاریس نیز پرداخته شده است. این کتاب توسط انتشارات آبادبوم، با 350 صفحه و قطع وزیری برای ارسال به ارشاد و اخذ مجوز چاپ آماده می‌شود.

کتاب دیگری که انتشارات آبادبوم قصد انتشار آن را دارد، «برازجان، سرزمین آفتاب بامدادان» نام دارد. این کتاب اثر عبدالرسول خیراندیش است که تحقیقی تاریخی درباره اسم «برازجان» است. این کتاب از این جهت که یک پژوهش درباره نامی تاریخی است، از طرف مسئولان این انتشارات، جذاب و کم‌سابقه ارزیابی می‌شود.

مولف اثر در آن، مجموعه‌ای از مطالب زبان‌شناسی، روان‌شناسی، ادبیات و مردم‌شناسی را گردآوری کرده است. برازجان به معنی سرزمین آفتاب بامدادی است؛ یعنی مکانی که در طلوع آفتاب، اولین اشعه‌های نور به آن‌جا می‌رسد. این کتاب هم با 150 صفحه در قطع رقعی برای ارسال به ارشاد و بررسی برای اخذ مجوز آماده می‌شود.

کد خبر 2172025

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha