۱۸ آبان ۱۳۹۲، ۱۹:۱۵

سردار محمدی:

850 همیار محرم انتظامات عزاداری های حسینی در خراسان شمالی را بر عهده دارند

850 همیار محرم انتظامات عزاداری های حسینی در خراسان شمالی را بر عهده دارند

بجنورد - خبرگزاری مهر: فرمانده نیروی انتظامی خراسان شمالی گفت: ماه محرم امسال 850 همیار محرم، انتظامات عزاداری های حسینی در این استان را بر عهده دارند.

سردار صفوة الله امام وردی محمدی در گفتگو با خبرنگار مهر، افزود: امسال در خراسان شمالی انتظامات عزاداری های حسینی در ماه محرم به هیئات مذهبی واگذار شده است.

وی اضافه کرد: در این راستا در ماه محرم امسال 850 همیار محرم بر قوانین و انتظامات عزاداری های حسینی در این استان نظارت می کنند.

این مسئول گفت: امسال در خراسان شمالی به منظور پیشگیری از جرائم احتمالی در عزاداری های حسینی، نیروی انتظامی به دو صورت آشکار و نامحسوس حضور دارد.

سردار محمدی به حرکت دسته ها و هیئت های عزاداری در روزهای تاسوعا و عاشورا در خراسان شمالی نیز اشاره کرد و گفت: عزاداران حسینی در مسیر حرکت در خیابان ها با همیاران محرم همکاری داشته باشند.

وی افزود: دسته های عزاداری حرکت خود را به گونه ای تنظیم کنند که تنها در یک لاین خیابان باشند و لاین دیگر برای تردد وسایل نقلیه امدادی و مراکز فوریتی خالی باشد.

در خراسان شمالی هزار و 1200 هیئت مذهبی وجود دارد که از این تعداد حدود 250 هیئت در شهرستان بجنورد فعالیت می کنند.

بر اساس سنتی دیرین، هیئت های مذهبی بجنورد در روزهای تاسوعا و عاشورا با دسته روی و عزاداری در خیابان ها به سمت امامزاده سیدعباس بن موسی بن جعفر(ع) این شهر موسوم به معصوم زاده حرکت می کنند و در این مکان به عزاداری تجمیعی می پردازند.

کد خبر 2172667

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha