۲۰ آبان ۱۳۹۲، ۱۲:۴۸

اپرای "عاشورا" در ماه صفر روی صحنه می‌رود/ سفر "حافظ" به دوبی

اپرای "عاشورا" در ماه صفر روی صحنه می‌رود/ سفر "حافظ" به دوبی

بهروز غریب پور نویسنده و کارگردان تئاتر با اشاره به اجرای اپرای عروسکی "حافظ" در کشور دوبی از 27 تا 29 آبانماه، از اجرای اپرای عروسکی" عاشورا" در ماه صفر خبر داد.

بهروز غريب‌پور کارگردان تئاتر درباره اجرای اپرای عروسکی "عاشورا" در ماه محرم به خبرنگار مهر گفت: به دلیل اینکه قرار است اپرای عروسکی "حافظ" را در دوبی روی صحنه ببریم امکان اجرای اپرای عروسکی "عاشورا" در ماه محرم میسر نشد به همین دلیل بعد از بازگشت گروه از شهر دوبی در ماه صفر این اپرا را در تالار فردوسی اجرا می کنیم.

وی درباره اجرای اپرای "حافظ" در دوبی یادآور شد: 25 آبانماه گروه نمایش" آران" به دوبی سفر می کند و اجرای این اثر نمایشی در روزهای 28،27 و 29 آبانماه در سالن داک تاک خواهد بود. این سالن پیش از این با اجرای اپرای عروسکی "رستم و سهراب" افتتاح شده است و ما از حضور در آن خاطره خوبی داریم.

موسیقی اپرای عروسکی "عاشورا" به کارگردانی بهروز غریب پور توسط گروه کر و ارکستر ناسیونال اوکراین و گروه ارکستر سمفونیک تهران اجرا شده است. این اثر نمایشی چند سال است که در ماه محرم در تهران اجرا و تاکنون نیز در کشورهای مختلفی همچنین ایتالیا، فرانسه، لهستان و ... اجرا شده است. این اپرا قرار است از 27 آذر تا دوم دی ماه نیز در شیراز اجرا شود.

غریب پور پیش از این اپراهای عروسکی "مولوی" و "رستم و سهراب" را در دوبی به صحنه برده که با استقبال مخاطبان روبرو شده است. اجرای اپرای عروسکی "مکبث" به کارگردانی این کارگردان به تازگی در تالار فردوسی مجموعه رودکی به پایان رسیده است.

کد خبر 2172932

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha