۲۰ آبان ۱۳۹۲، ۹:۳۲

در کانون پرورش فکری صورت گرفت؛

تشکیل شورای سیاستگذاری حکمت و اندیشه در شعر کودک

تشکیل شورای سیاستگذاری حکمت و اندیشه در شعر کودک

بابک نیک‌طلب از شکل‌گیری شورای سیاستگذاری حکمت و اندیشه در شعر کودک و نوجوان خبر داد.

 بابک نیک‌طلب، دبیر شورای سیاستگذاری حکمت و اندیشه در شعر کودک و نوجوان، در گفتگو با خبرنگار مهر از شکل‌گیری این شورا در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خبر داد و افزود: این شورا به تازگی راه‌اندازی شده و کسانی چون سیدصادق رضایی، مدیر عامل کانون و محمود پوروهاب، شاعر اعضای اصلی آن را تشکیل می‌دهند.

این شاعر کودک و نوجوان به هدف از شکل‌گیری این شورا اشاره و بیان کرد: رهبر انقلاب، دیداری با شاعران داشته و بر حضور حکمت ایرانی ـ اسلامی در شعر کودک و نوجوان تاکید کرده‌ بودند؛ از آنجا که کانون، متولی شعر کودک و نوجوان در این سرزمین است، شورایی با عنوان «شورای سیاستگذاری حکمت و اندیشه در شعر کودک و نوجوان» تشکیل داد تا به این موضوع بپردازد.

به گفته نیک‌طلب، قرار است در این شورا به شعرهای قدیم و جدید پرداخته شود. برای مثال در داستان‌های مثنوی، ابیات و نوشته‌های حکمت‌آمیز بسیار برای کودکان و نوجوانان وجود دارد که باید مورد بررسی قرار گیرد و منتشر شود. از سویی شاعران امروز هم به این مسئله پرداخته‌اند که شعرشان خوانده و گزینش می‌شود.

انتشار مقاله و کارهای پژوهشی نیز یکی دیگر از فعالیت‌هایی است که در شورای سیاستگذاری حکمت و اندیشه در شعر کودک و نوجوان انجام می‌شود. این شورا به تازگی شکل گرفته و قرار است طی جلساتی با اعضای خود به یک جمع‌بندی کلی از مسیری که قرار است طی کند، بپردازد.

کد خبر 2173005

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha