۲۰ آبان ۱۳۹۲، ۹:۱۳

اسقف اعظم کلیسای کانتربری رئیس جایزه کتاب پوشکین شد

اسقف اعظم کلیسای کانتربری رئیس جایزه کتاب پوشکین شد

روان ویلیامز برای ریاست گروه داوری جایزه کتاب روسی خانه پوشکین در لندن انتخاب شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از بوک سلر، دکتر روان ویلیامز که پیش‌تر اسقف اعظم کلیسای کانتربری بود به عنوان رئیس گروه داوران جایزه کتاب روسی خانه پوشکین لندن در سال 2014 انتخاب شد.

این جایزه که با همکاری موسسه کتاب واتراستونز بریتانیا اهدا می‌شود، به بهترین اثر غیرداستانی نوشته شده به زبان روسی تعلق می‌گیرد و ارزش آن پنج هزار پوند است.

ویلیامز زبان روسی را به منظور خواندن آثار داستایوسکی به زبان اصلی فرا گرفت و به این دلیل موفق به کسب نشان دوستی روسیه در سال 2010 شد. این نشان که به دلیل علاقه وی به فرهنگ روسی به او تعلق گرفت، از نشان‌های عالی روسی است.

ویلیامز که استاد کالج ماگدالنا در کمبریج است، در راس گروهی متشکل از بوریس آکونین رمان نویس مشهور روسی، ویو گراسگاپ روزنامه نگار و مجری رادیو تلویزیون، کاترین کلی استاد روسی در دانشگاه آکسفورد و داگلاس اسمیت تاریخ دان کار داوری این رقابت را انجام می‌دهد.

وی گفت: روسی در 400 سال اخیر همواره مشاهده گران بریتانیایی را جذب خود کرده و از راه‌های مختلف این کار را انجام داده است. ما نیاز داریم تا مکالمه‌ای انتقادی و غیررسمی را بین فرهنگ‌هایمان دنبال کنیم و جایزه پوشکین دقیقا به همین دلیل اهدا می‌شود. من از این که شانس همره بودن با این جایزه را دارم بسیار به خود می‌بالم.

کار پذیرش آثار برای شرکت در دور جدید این رقابت آغاز شده و فهرست نهایی در مارس 2014 اعلام خواهد شد. نام برنده در ماه می‌ اعلام می‌شود.

امسال دومین سال اهدای این جایزه است که از سوی خانه پوشکین در لندن و با همکاری موسسه کتاب واتراستونز تاسیس شده است. این جایزه به نویسندگانی اهدا می‌شود که درباره روسیه بنویسند و شامل کتاب‌های غیرداستانی می‌شود که در آن‌ها به نوعی به روسیه، تاریخ و تمدن و یا زندگی امروز آن پرداخته شده باشد.

سال پیش که جایزه 2013 اهدا شد، کار انتخاب از میان آثاری که در سال 2012 در بریتانیا منتشر شده بودند، انجام شد و امسال برای اهدای جایزه 2014، از میان آثاری که سال 2013 منتشر شده‌اند، گروه داوری بهترین‌ها را انتخاب می‌کند.

گروه داوری این رقابت 5 نفره است و هر سال تغییر می‌کند. این گروه متشکل از نویسندگان، روزنامه‌نگاران و منتقدان ادبی از روسیه و بریتانیا است.

مرکز فرهنگی خانه پوشکین که از چندین دهه پیش در لندن راه اندازی شده، این جایزه را با هدف آشنا کردن مردم بریتانیا با زبان و فرهنگ روسیه راه اندازی کرده است.

کد خبر 2173302

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha