۲۱ آبان ۱۳۹۲، ۱۰:۲۵

"عقاب صحرا" فرصت اکران محرم را از دست داد/ تدارک ساخت فیلم در عراق

"عقاب صحرا" فرصت اکران محرم را از دست داد/ تدارک ساخت فیلم در عراق

مهرداد خوشبخت از اکران نشدن فیلم سینمایی "عقاب صحرا" در ایام محرم با توجه به مضمون دینی - تاریخی آن گله کرد.

مهرداد خوشبخت که فیلم "عقاب صحرا" را در نوبت اکران دارد به خبرنگار مهر گفت: قبل از جشنواره فیلم کودک اصفهان درباره اکران این فیلم در ماه محرم با میرعلائی مدیر سابق بنیاد فارابی صحبت کردم که وی درگیر برگزاری این رویداد شد و ما نتوانستیم از قبل برای این کار برنامه‌ریزی کنیم.

وی افزود: پس از جشنواره کودک هم جریان تغییرات مدیریتی در فارابی پیش آمد و باعث شد زمان اکران این فیلم مشخص نشود.به اعتقاد من اکران نشدن این فیلم در ماه محرم فرصت‌سوزی بود و فکر می‌کنم مسئولان فقط به حمایت از تولید چنین فیلمی فکر کردند و برای اکران برنامه‌ریزی نداشتند.

این کارگردان با ابراز امیدواری از اینکه مدیریت جدید فارابی برنامه‌ای برای اکران این فیلم در نظر بگیرد، تاکید کرد: البته من از همان جشنواره فجر سال گذشته عنوان کردم که "عقاب صحرا" بهتر است در ماه رمضان و یا محرم اکران شود اما توجهی به این موضوع نشد.

وی در پایان درباره فعالیت‌های اخیر خود گفت: سال گذشته در جشنواره فیلم مقاومت فیلمنامه "یادگاری" که نوشته خودم بود جایزه قلم طلایی را دریافت کرد. این فیلمنامه در ژانر دفاع مقدس است و ساخت آن پروژه سنگینی محسوب می‌شود. این فیلم در دوران دفاع مقدس می گذرد و بیشتر فیلمبرداری آن در عراق انجام می‌شود.

در فیلم "عقاب صحرا" روناك يونسي، عليرضا كمالي نژاد، شهرزاد كمال زاده، حسين سليماني، افشين نخعي، انوشیروان ارجمند، حبیب دهقان نسب و ... بازی می کنند. فيلم داستاني تاريخي دارد كه در سال‌هاي ششم تا هشتم هجري و از حديبه تا فتح مكه رخ مي دهد و داستان زندگي شخصي به نام ابوبصير را روايت مي‌كند.

کد خبر 2173512

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha