۲۰ آبان ۱۳۹۲، ۱۰:۳۳

احمدی:

موضوع حذف یارانه ها در سال 1392 منتفی است

 موضوع حذف یارانه ها در سال 1392 منتفی است

ایلام - خبرگزاری مهر: عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: موضوع حذف یارانه ها در سال 1392 منتفی است و تا پایان سال یارانه نقدی هیچ خانواری در هیچ نقطه کشور حذف نخواهد شد.

به گزارش خبرنگار مهر، علی محمد احمدی صبح دوشنبه در جمع مردم دهلران اظهار داشت: این روزها اخبار وشایعاتی درباره حذف یا کاهش یارانه ها در جامعه مطرح شده است که باید گفت یارانه نقدی هیچ شهروندی در سال 92 قطع نمی شود.

عضو کمیسیون برنامه وبودجه مجلس شورای اسلامی افزود: موضوع حذف یارانه ها در سال 1392 منتفی است و تا پایان سال یارانه نقدی هیچ خانواری در هیچ نقطه کشور حذف نخواهد شد.

احمدی ادامه داد: مشکلی که در بحث یارانه ها وجود دارد این است که دولت حدود هزار میلیارد تومان کسری برای تامین منابع یارانه ها دارد.

وی اضافه کرد: با بحثی که بین مجلس و دولت مطرح شد مقرر شد مجلس و دولت کمک کنند از محل صرفه جویی هزار میلیاد تومان تامین شود.

این مسئول اظهار داشت: نه قیمت حامل های انرژی برای تامین منابع هدفمندی تا پایان سال افزایش پیدا خواهد کرد ونه اینکه برای مدیریت هزینه، دولت بخشی از دهک های درآمدی خانوارها قطع نخواهد شد.

وی تصریح کرد: با پیشنهاد نمایندگان و در بحث اصلاحی لایحه بودجه 92 آنچه که مد نظر بود اول سه دهک پردرآمدترین افراد جامعه بود که به دلیل مشکلاتی که برای شناسایی سه دهک ها بود مقرر شد در صورتی در صحن علنی مجلس تصویب شود 30 درصد پردرآمد جامعه  به عنوان هدف اصلاحیه باشند و 30 درصد پردرآمد جامعه حذف شوند.

احمدی با اشاره به اعطای یارانه در سال 93 افزود: برنامه اعطای یارانه در سال 93 ادامه خواهد داشت اما شکل آن تغییراتی پیدا کند بخشی از یارانه ها نقدی به شکل کالایی یا کالابن باشد یا بخشی به شکل نقدی باشد بخشی از دهک های پردرآمد جامعه در سال 93حذف خواهند شد.

کد خبر 2173676

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha