۲۰ آبان ۱۳۹۲، ۱۰:۵۲

جهانگیری در گفتگو با مهر:

پلمپ 193 واحد صنفی مشاور املاک در اصفهان / مشاوران املاک با مناطق حاشیه‌ای بدون سند دست به گریبانند

پلمپ 193 واحد صنفی مشاور املاک در اصفهان / مشاوران املاک با مناطق حاشیه‌ای بدون سند دست به گریبانند

اصفهان – خبرگزاری مهر: رئیس اتحادیه دفاتر مشاوران املاک شهرستان اصفهان گفت: طی یک سال گذشته دفاتر مشاور املاک غیر مجاز در اصفهان رشد چشمگیری داشته و در این راستا طی دو ماه اخیر 193 واحد صنفی غیر مجاز شناسایی و پلمپ شده است.

رسول جهانگیری در گفتگو با مهر با اشاره به فعالیت دو هزار و 500 دفتر مشاور املاک مجاز در شهرستان اصفهان اظهار داشت: هم‌چنین صدور پروانه فعالیت برای 500 واحد صنفی مشاور املاک در شهرستان اصفهان در دست بررسی قرار دارد.

وی با بیان اینکه از پایان سال 86 تاکنون صدور مجوز برای مشاوران املاک ممنوع اعلام شده است، بیان داشت: تمام پرونده‌‌های مشاور املاکی که در حال حاضر در صف انتظار دریافت مجوز هستند درخواست خود را از قبل از پایان سال 86 ارائه داده بودند.

رئیس اتحادیه دفاتر مشاوران املاک شهرستان اصفهان با اشاره به افزایش قارچ گونه مشاوران املاک غیر مجاز در این شهرستان اظهار داشت: متاسفانه طی یک سال گذشته و با توجه به وضیت نابسامان روحی و روانی در بحث املاک تعداد مشاوران املاک غیر مجاز به شدت افزایش یافت.

وی با بیان اینکه شناسایی واحدهای صنفی غیر مجاز در دستور کار اتحادیه قرار گرفته است، ادامه داد: در این راستا طی دو ماه گذشته بیش از 193 واحد صنفی غیر مجاز در اصفهان شناسایی و پلمپ شده است.

جهانگیری با بیان اینکه پلمپ واحدهای صنفی غیر مجاز راهکار خوبی برای مقابله با این افراد متخلف نیست، اظهار داشت: ارایه کد رهگیری برای دفاتر مجاز مشاور املاک راهکاری جدی برای عدم فعالیت دفاتر غیر مجاز بود که تا حد زیادی در کاهش تخلفات صنفی این اتحادیه نقش داشت.

وی ادامه داد: سند دار شدن تمام املاک شهر اصفهان می‌تواند کمک قابل توجهی به کاهش تخلفات صنفی در این زمینه داشته باشد.

بازار مسکن اصفهان در آینده‌ای نزدیک رکود می‌کند

رئیس اتحادیه دفاتر مشاور املاک شهرستان اصفهان از رکود بازار مسکن در اصفهان در آینده‌ای نزدیک خبر داد و بیان کرد: خوشبختانه با توجه به روی کار آمدن دولت تدبیر و امید و ثبات اقتصادی‌ که اخیراً ایجاد شده است بازار مسکن نیز با تاثیر گرفتن از این فضا وضعیت مناسبی را دارد.

وی الکترونیکی شدن ثبت قرار دادها را نیز از دیگر اتفاقات خوب چند سال گذشته در بحث مشاوران املاک دانست و ادامه داد: با اجرای این طرح بسیاری از زمین‌خواری‌‌ها و تخلفاتی از این دست کاهش محسوسی را داشته است.

جهانگیری با بیان اینکه در حال حاضر بیشترین تخلفات بازار مسکن در منطقه‌هایی که فاقد سند مالکیت هستند اتفاق می‌افتد، افزود: متاسفانه عدم صدور سند برای مناطق حاشیه شهر اصفهان مشکل بزرگی است که اتحادیه مشاوران املاک شهرستان اصفهان با آن دست به گریبان هستند.

وی با اشاره به اقدامات سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در خصوص سند دار کردن مناطق بدون سند مالکیت اظهار داشت: در این راستا از شش ماه دوم سال گذشته تاکنون این سازمان طرحی را برای ثبت نام املاک فاقد سند و صدور سند برای این مناطق اجرا کرده است که امیدواریم به زودی خروجی این طرح به دفاتر مشاوران املاک ارائه شود.
 

کد خبر 2173707

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha