۲۰ آبان ۱۳۹۲، ۱۴:۴۴

براساس طرح آمارگیری فصلی؛

نرخ بیکاری اردبیل در تابستان 11.3 درصد اعلام شد

نرخ بیکاری اردبیل در تابستان 11.3 درصد اعلام شد

اردبیل – خبرگزاری مهر: معاون برنامه ریزی استاندار اردبیل با اشاره به طرح آمارگیری فصلی، نرخ بیکاری فراد 10 ساله و بیشتر در این استان طی تابستان جاری را 11.3 درصد اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، سیدحامد عاملی ظهر دوشنبه در جمع آمارگیران فصلی نیروی کار فصل پاییز در اردبیل اضافه کرد: روند تغییرات این شاخص نشان می دهد نسبت به بهار امسال، 1.2 درصد و نسبت به تابستان 91، حدود 2.1 درصد کاهش داشته است.

وی با اشاره به اجرای طرح آمارگیری از نیروی کار فصل پاییز همزمان با سراسر کشور در سطح استان افزود: دستیابی به شاخص های فصلی و سالانه نیروی کار و تغییرات آن از قبیل وضعیت نرخ اشتغال، بیکاری و مشارکت اقتصادی در بخش های صنعت، کشاورزی و خدمات از مهترین اهداف اجرایی این طرح است.

معاون استاندار اردبلی با اشاره به اجرای این طرح به صورت فصلی در ماه های میانی هر فصل تصریح کرد: نتایج حاصل از اجرای طرح آمارگیری نیروی کار بخشی از نیازهای برنامه ریزی کشور و استان را در زمینه بازار کار فراهم می کند.

وی ادامه داد: علاوه بر این با توجه به استفاده از توصیه های سازمان بین المللی کار در طراحی و اجرای طرح، نتایج حاصل از طرح مذکور می تواند مبنایی مطمئن تر برای تعیین جایگاه کشور در بین سایر کشورهای جهان قرار گیرد و به عنوان منبعی برای محاسبه شاخص های کلیدی بازار کار مورد استفاده واقع شود .

عاملی با اشاره به اجرای طرح آمارگیری نیروی کار با مشارکت 35 نفر در رده های اجرایی در قالب کارشناس فنی و اجرایی، مسئول گروه و کارشناسان آمارگیر متذکر شد: این طرح از 18 آبان آغاز شده و تا چهارم آذر در مناطق شهری و روستائی ادامه خواهد داشت.

وی با بیان اینکه در این طرح تعداد هزار و 512 خانوار ساکن در واحد های مسکونی معمولی مورد آمارگیری قرار می گیرند، عنوان کرد: آمارگیران با استفاده از تبلت اطلاعاتی در خصوص ویژگی های فردی و وضعیت اشتغال و بیکاری افراد خانوار در قالب پرسشنامه های آماری الکترونیکی جمع آوری می کنند.

به گفته معاون برنامه ریز استاندار اردبیل مزیت اجرای الکترونیکی این طرح با استفاده از تکنولوژی روز را حذف پرسشنامه های کاغذی و تسریع در استخراج نتایج و کاهش زمان دستیابی به نتایج عنوان کرد.

کد خبر 2173999

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha