۲۰ آبان ۱۳۹۲، ۱۷:۲۹

محدودیت های ترافیکی تاسوعای حسینی در خراسان جنوبی اعلام شد

محدودیت های ترافیکی تاسوعای حسینی در خراسان جنوبی اعلام شد

بیرجند – خبرگزاری مهر: رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی خراسان جنوبی محدودیت های ترافیکی تاسوعای حسینی را اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ علیرضا حسنی بعد ازظهر دوشنبه در جمع خبرنگاران ضمن تسلیت ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان اظهار کرد:  پلیس راهنمایی و رانندگی استان در نظر دارد برای تسهیل در عبور و مرور، افزایش ضریب ایمنی برای عزاداران حسینی و جلوگیری از مشکلات ترافیکی و بروز حوادث در ایام عاشورا و تاسوعا، محدودیت ها و ممنوعیت های ترافیکی را اعمال کند.

 وی در خصوص محدودیت های ترافیکی روز هشتم محرم در شهرستان بیرجند گفت: از ساعت 14 تا پایان مراسم در مصلی، مسیر شرق به غرب خیابان جمهوری اسلامی حدفاصل میدان امام (ره) تا میدان امام حسین(ع) و بالعکس ممنوعیت عبور و توقف وسایل نقلیه اعمال می شود.

وی بیان داشت: از جنوب به شمال نیز حد فاصل میدان شهدا، خیابان شهید منتظری، سه راهی اسدی تا سه راهی مصلی و بالعکس از سمت میدان طالقانی به سمت سه راهی اسدی ممنوعیت تردد و توقف خواهد بود.

وی در خصوص محدودیت های ترافیکی شب تاسوعا در بیرجند نیز عنوان کرد:  کلیه مسیرهای منتهی به مسجد امام حسین(ع) شامل بیست متری دوم شرقی، خیابان شهید تیمورپور، خیبان مدرس حد فاصل میدان ابوذر تا میدان سوم مدرس، پاسداران 1 و 3 و میدان قدس تا پایان مراسم ممنوعیت تردد خواهند داشت.

سرهنگ حسنی گفت: همچنین در شب تاسوعا تمام مسیرهای منتهی به  مسجد عاشوراخانه شامل سه راهی مصلی، سه راهی اسدی، خیابان شهید مطهری، میدان شهدا و خیابان منتظری ممنوعیت تردد و توقف اعمال می شود.

وی محدودیت های ترافیکی روز نهم محرم اشاره کرد و افزود: از ساعت هفت صبح  وسایل نقلیه  از کمربندی جنوب حد فاصل تقاطع عباس آباد تا تقاطع بلوار غدیر و بالعکس، خیابان صنعت و معدن از دوربرگردان پارک جنگلی بطرف مصلی المهدی تا میدان آدینه ممنوعیت تردد و توقف خواهند داشت.

رئیس پلیس راهور خراسان جنوبی بیان کرد: فضای مقابل مصلی، پارک جنگلی و ضلع شمالیمصلی و حاشیه بلوار پیامبر اعظم(ص) جهت پارک وسایل نقلیه در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به محدودیت های ترافیکی بعدازظهر تاسوعا در بیرجند گفت: محدودیت های  بعدازظهر تاسوعا از ساعت 14 تا پایان مراسم در مصلی اعمال می شود.

وی افزود: رانندگان در مسیر های شرق به غرب از خیابان جمهوری حدفاصل میدان امام (ره) تا میدان امام حسین(ع) و بالعکس ممنوعیت عبور و توقف دارند.

سرهنگ حسنی بیان کرد: همچنین در مسیرهای جنوب به شمال از حد فاصل میدان شهدا، خیابان شهید منتظری، سه راهی اسدی تا سه راهی مصلی و بالعکس  و از سمت میدان طالقانی به سمت سه راهی اسدی ممنوعیت تردد و توقف خواهد بود.

محدودیت های ترافیکی روز تاسوعا در شهرستان های خراسان جنوبی

سرهنگ حسنی در ادامه محدودیت ترافیکی شهرستان قاین اشاره کرد و گفت: خیابان امام تا میدان شیرازی،خیابان بهشتی تا میدان انقلاب، خیابان مهدیه تا تقاطع ده دستگاه،خیابان طالقانی تا میدان طالقانی، خیابان جانبازان تا تقاطع جانبازان امین زاده، خیابان امام رضا تا تقاطع جانبازان امام رضا، بلوار بسیج به میدان طالقانی از ساعت هفت صبح تا پایان مراسم ممنوعیت تردد و توقف خواهند داشت.

وی همچنین در خصوص محدودیت های ترافیکی در فردوس گفت: محدودیت ترافیکی در این شهرستان شامل خیابان مدرس از سه راهی مدرس بهشتی تا میدان 15 خرداد-،خیابان امام خمینی از میدان 15 خرداد تا میدان انقلاب، خیابان مطهری جنوبی از تقاطع مرکزی تا تقاطع فرهنگ، خیابان خرمشهر از تقاطع فرهنگ تا میدان صاحب الزمان، خیابان شهدا از میدان صاحب الزمان تا میدان شهید صبوری و خاتمه تا گلزار شهدا اعمال می شود.

به گفته وی در شهرستان بشرویه محدودیت تردد و پارک وسایط نقلیه در خیابان ملاعبداله بشروی غربی از ساعت 8  تا 11 و 30 دقیقه خواهد بود.

رئیس پلیس راهور خراسان جنوبی بیان داشت: همچنین در بشرویه پارک و تردد  وسائط نقلیه در بلوار انقلاب و بلوار امام خمینی(ره) حد فاصل پمپ بنزین و خیابان حاج علی اشرف از ساعت 14 و 45 دقیقه الی 16 و 30 دقیقه و 18 و 30 دقیقه الی 22 نیز اعمالی می شود.

وی در خصوص محدودیت های ترافیکی شهرستان سربیشه در روز تاسوعای حسینی گفت:  از خیابان مطهری، میدان 17 شهریور- خیابان مدرس، خیابان الغدیر، میدان امام(ره) تا مهدیه محدودیت تردد و توقف اعمال می شود.

سرهنگ حسنی با اشاره به محدودیت های ترافیکی شهرستان سرایان افزود: در روز تاسوعا  ماموران پلیس شهر سرایان از ساعت 9 الی 11 محدودیت تردد در خیابان امام خمینی(ره) را اعمال می کنند.

به گفته وی در شهرستان طبس از خیابان واعظ طبسی از آب انبار پایین محله به سمت میدان واعظ، از میدان قدس به سمت میدان امام،  از میدان پنجه علی و میدان واعظ به سمت میدان امام، خیابان شهید محمد منتظری از تقاطع بسیج به سمت میدان امام، 12 متری پهن کوچه از جلو هیئت حسینی به سمت بلوار شهید بهشتی جنوبی از ساعت 7 تا پایان مراسم ممنوعیت تردد و توقف خواهند داشت.

توصیه های پلیس به هیئت های مذهبی استان

رئیس پلیس راهور خراسان جنوبی از مسئولان هیئت های مذهبی به منظور برگزاری هر چه سریعتر مراسم خواست: برنامه ریزی لازم برای حرکت دستجات عزاداری در معابر عمومی و خیابانها رعایت مقررات عبور و مرور در نظر گرفته شود تا از ایجاد راهبندان در خیابانها جلوگیری شود.

سرهنگ حسنی  خواستار همکاری عزاداران و هیئت های مذهبی برای همکاری با ماموران انتظامی و پلیس  قبل از حرکت دستجات عزاداری شد و گفت: از سوار نمودن عزاداران در کامیون ها امتناع شود.

وی گفت: مسئولان هیئت های مذهبی از نصب هر گونه داربست در معابر عمومی که موجب مسدود شدن در خیابان و یا کندی عبور و مرور می شود پرهیز کنند.

کد خبر 2174154

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha