۲۱ آبان ۱۳۹۲، ۱۳:۲۰

همزمان با تاسوعا و عاشورای حسینی/

80 بقعه متبرکه استان تهران میزبان عزاداری عاشوراییان است

80 بقعه متبرکه استان تهران میزبان عزاداری عاشوراییان است

تهران - خبرگزاری مهر: همزمان با تاسوعا و عاشورای حسینی، آستان مقدس بیش از 80 امامزاده و بقعه متبرکه در استان تهران میزبان عزاداران حسینی خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری مهر، همزمان با ایام عزاداری سرور و سالار شهیدان جهان حضرت ابا عبدالله حسین(ع) مردم عزادار با حضور در آستان مقدس امامزادگان بار دیگر با آرمانهای امام حسین(ع) تجدید پیمان خواهند کرد.

مردم خدا جو و حسینی استان تهران با حضور در آستان امامزادگان عظیم الشان که از نسل و سلاله پاک ائمه معصومین(ع) هستند نشان خواهند داد جریان عاشورا، همچنان ساری و جاری است و هیچ نیرویی توان مقابله و محو آن را نخواهد داشت.

آستان مقدس 80 امامزاده و بقعه متبرکه استان تهران میزبان عزای حسینی به ویژه در روزهای تاسوعا و عاشورا و مراسم شام غریبان در روزهای چهارشنبه و پنج شنبه خواهند بود، همزبان با روز عاشورا هیئات مذهبی با تجمع در صحن مقدس امامزادگان شاخص استان تهران گرد هم می آیند و در سوگ شهادت سید و سالار شهیدان و یاران باوفایش به نوحه خوانی، سینه زنی و زنجیرزنی می پردازند و پس از آن نیز نماز ظهر عاشورا را بر پا خواهند داشت.

همچنین در عصر عاشورا، مراسم پرفیض زیارت ناحیه مقدسه با شکوه هرچه تمام و در میان خیل انبوه عزاداران قرائت خواهد شد و دلدادگان حسینی(ع) در عصر شهادت شهدای کربلا هم ناله با امام عصر(عج) زیارت ناحیه مقدسه را در فضای حزن انگیز و غمبار آستان امامزادگان عظیم الشان قرائت می کنند.

یادآور می شود؛ طرح بصیرت عاشورایی نیز همزمان با آغاز ماه محرم با اعزام 400 مبلغ در امامزادگان و بقاع متبرکه استان تهران اجرا شد که تبیین فرهنگ عاشورا و ترویج سنت وقف، اولویت اصلی تبلیغ این مبلغان بوده است.

آئین تشییع و تدفین نمادین شهدای کربلا در پیشوا برگزار می شود

آئین تشییع و تدفین نمادین جنازهای شهدای کربلا با عنوان مراسم بنی اسد شنبه 25 آبانماه مصادف با دوازدهمین روز از محرم الحرام در آستان مقدس امامزاده جعفر بن موسی الکاظم (ع) برگزار می شود.

برگزاری این آئین مبتنی بر روایت های تاریخی است که نقل شده بعد از عاشورا زنان و مردان بادیه نشین قبیله بنی اسد خود را به اجساد مطهر شهدای کربلا رساندند و با راهنمایی امام سجاد (ع) و همراهی اهل بیت(ع) آنان را دفن کردند.

در این آئین که همراه با مرثیه خوانی و مقتل خوانی است مردم پیشوا با پوشیدن لباسهای عربی مراسم تدفین و تشییع و تدفین را به صورت نمادین انجام داده و عزاداران حسینی با سوگواری یاد و خاطره شهدای کربلا را زنده نگه خواهند داشت، همچنین در این مراسم مداحان اهل بیت(ع) سید منصور گتمیری و فاضل اردستانی در سوگ اباعبدالله الحسین(ع) و یارانش مرثیه سرایی می کنند.

این مراسم صبح روز شنبه مورخ 25 آبانماه از ساعت 9 الی اذان ظهر با حضور عاشقان عصمت و طهارت(ع) در آستان مطهر امامزاده جعفر بن موسی الکاظم(ع) پیشوا برگزار می شود.

کد خبر 2174616

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha