۲۲ آبان ۱۳۹۲، ۹:۳۱

یعقوبیان در گفتگو با مهر:

بسطام میزبان عزاداران حسینی از سراسر کشور

بسطام میزبان عزاداران حسینی از سراسر کشور

بسطام – خبرگزاری مهر: شهردار بسطام از آماده‏ باش نیروهای خدماتی و آتش‏ نشانی برای ارائه خدمات بهتر در ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان خبر داد.

محمدعلی یعقوبیان در گفتگو با خبرنگار مهر ضمن تسلیت ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله‏ الحسین(ع) گفت: امام حسين(ع) با قيام تاريخي و خونين خود، روح اسلام‌خواهي، ظلم‌ستيزي و دفاع از حق در برابر باطل را به کالبد تاریخ دمید چنان كه امروز پس از گذشت نزدیک به یک هزار و 400 سال از واقعه كربلا، نام امام حسين(ع) و یاران فداکارشان به عنوان نماد آزاداندیشی، شرافت و آزادمردی در سراسر جهان طنين‌انداز شده است.

وی به وجود بارگاه مطهر امام زادگان محمدابن جعفرصادق و سیدابوالقاسم ابن موسی الکاظم(ع) در بسطام اشاره کرد و اظهار داشت: آستان منور این دو امامزاده که همچون نگيني درخشان بر تارك اين ديار خودنمايي مي كنند همواره پذیرای خیل عظیم ارادتمندان اهل‌بیت(ع) از سراسر ایران اسلامی و کشورهای مسلمان است.

شهردار بسطام ضمن اشاره به برگزاری مراسم سوگواری ابا عبدالله الحسین (ع) با بهره گیری از آئین و سنت های ویژه این منطقه تصریح کرد: با توجه به جایگاه والای ائمه معصوم (ع) و قیام ماندگار امام حسین(ع) در بین مردم ولایتمدار این منطقه، همه ساله عاشقان و سوگواران خاندان نبوی(ع)، ارادت و علاقه خود را با حضور در این شهر و برپایی دسته های عزاداری ابراز می دارند.

وی اهمیت زنده نگه داشتن مفاهیم عاشورایی و فلسفه قیام حسینی را یادآور شد و افزود: شهرداری بسطام وظیفه خود می داند تا با مشارکت جدی در برگزاری مراسم های مختلف سوگواری حسینی بتواند، سهمی هرچند کوچک داشته باشد.

شهردار بسطام خاطرنشان کرد: فعالیت های ویژه ایام محرم و مراسم عزاداری حضرت اباعبدالله‏ الحسین(ع) با  بهره ‏گیری از تمامی امکانات و ظرفیت‏های مدیریت شهری صورت می پذیرد.

وی فضاسازی سیمای شهر با استفاده از ظرفیت‌های تبلیغی ویژه ایام ماه محرم از طریق اهتزاز پرچم ‏های سیاه در میدان ها و بلوار امام خمینی(ره) و نصب بنرهای هیأت های مذهبی در سطح شهر را از جمله این اقدامات دانست.

شهردار بسطام اضافه کرد: لکه گیری و آسفالت معابر، جمع‏آوری هرگونه سد معبر به ویژه در مسیر عبور دسته های عزاداری، شست‏شوی معابر، جمع‏ آوری زباله‏ ها و پاکسازی ویژه شهری از دیگر فعالیت های اجرایی این شهرداری در ماه محرم است.

یعقوبیان با اشاره به استقرار یک اکیپ ویژه طی روزهای نهم تا یازدهم محرم در خیابان‌ها تصریح کرد: شهرداری درصدد پوشش همه‌جانبه این عزادار‌ی به لحاظ نظافت و حفاظت از فضای سبز شهری است و این اکیپ ویژه، مسئولیت نظافت شهری را قبل و بعد از عبور دسته‌های عزاداری بر عهده دارد.

وی اهمیت مراسم ویژه عزاداری حسینی در عصر عاشورا موسوم به نخل برداری بسطام را یادآور شد و اظهار کرد: امسال با تعریض خیابان سیدابوالقاسم و تسطیح آن، محیط مناسبی برای حضور دسته ها و هزاران سوگوار حسینی در  این مراسم فراهم شده است.

شهردار بسطام آماده‏ باش واحدهای خدمات شهری و آتش‏ نشانی در روزهای نهم تا یازدهم محرم را از جمله برنامه‏ های شهرداری ذکر کرد که با هدف خدمات رسانی شایسته به عزاداران حسینی صورت می پذیرد.

یعقوبیان در خاتمه تصریح کرد: با هماهنگی های به عمل آمده، در روزهای تاسوعا و عاشورا، چندین دستگاه اتوبوس و دیگر وسایل حمل و نقل عمومی بین شهری کار جابجایی زائران و عزاداران را برعهده خواهند داشت.

کد خبر 2174906

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha