اخبار سوریه/

21کشته و زخمی در حملات خمپاره ای تروریستها به دمشق/اعلام خودمختاری کردهای سوریه

21کشته و زخمی در حملات خمپاره ای تروریستها به دمشق/اعلام خودمختاری کردهای سوریه

شلیک چندین گلوله خمپاره از سوی تروریستها به مناطقی از دمشق،رایزنی معاون وزیر خارجه روسیه با مخالفان سوری، اعلام خودمختاری کردهای سوریه و برخی واکنشها به آن از مهمترین اخبار سوریه است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شبکه روسیاالیوم، منابع سوری اعلام کردند: در اثر شلیک گلوله خمپاره از سوی تروریستها به مناطق المزرعه،خیابان بغداد و الزبلطانی در پایتخت سوریه یک زن کشته و بیست نفر دیگر زخمی شدند.

این منابع اعلام کردند: در اثر شلیک گلوله خمپاره به خیابان زکی الارسوزی در منطقه المزرعه یک زن کشته و ده نفر دیگر زخمی شدند.همچنین در اثر شلیک گلوله خمپاره به منزلی در مقابل بیمارستان هلال احمر در خیابان بغداد دردمشق 6 نفر زخمی شدند و خسارات مادی وارد آمد.در اثر شلیک گلوله خمپاره به بازار الهال در منطقه الزبلطانی نیز چهار نفر زخمی شدند.

از سوی دیگر احمد طعمه نخست وزیر دولت موسوم به انتقالی سوریه ادعا کرد: در دولت جدید قوه قضاییه جدا از قوه مجریه خواهد بود.

این در حالی است که وزارت خارجه روسیه اعلام کرد: میخائیل بوگدانف معاون وزیر خارجه روسیه با قدری جمیل عضو جبهه مردمی برای تغییر و آزادی سوریه دیدار کرده است.

در این بیانیه آمده است: در این دیدار طرفین آخرین اوضاع سوریه را بررسی و بر ضرورت توجه به راهکار سیاسی برای حل بحران سوریه تاکید کردند.

وزارت خارجه روسیه بیان کرد: طرفین در این دیدار بر ضرورت برگزاری سریع نشست ژنو2 تاکید کردند.

این درحالی است که حزب دموکرات کردستان در سوریه از تشکیل دولت انتقالی در شمال شرق سوریه خبر داد.

در بیانیه این حزب آمده است: این اقدام با هدف پر کردن خلاء اداری موجود در مناطق شمال شرق سوریه است و حزب به وحدت اراضی سوریه پایبند است.

شایان ذکر است که مناطق کرد نشین از زمان خروج نیروهای سوریه از آن در اواسط 2012 از سوی شوراهای کردی اداره می شوند.

این در حالی است که بشیر الشربچی استاد حقوق بین الملل با اشاره به این اقدام کردها گفت: اعلام تشکیل دولت انتقالی نشان دهنده این است که کردها به نوعی خودمختاری رسیده اند و توانسته اند داعش و جبهه النصره را از مناطق خود دور کنند.

از سوی دیگر محمد الفتاح از اعضای گروه موسوم به ارتش آزاد سوریه در این باره گفت: اگر کردها هدفشان تشکیل دولت در داخل دولت باشد مردود است.

کد خبر 2174919

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha