۲۲ آبان ۱۳۹۲، ۱۵:۰۵

جعفرزاده:

امام‌ حسين‌ علیه السلام اسوه‌ ماندگار عزت‌ مداري است

امام‌ حسين‌ علیه السلام اسوه‌ ماندگار عزت‌ مداري است

رشت – خبرگزاری مهر: عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی گفت: امام‌ حسين‌ علیه السلام اسوه‌ ماندگار عزت‌ مداري و سازش ناپذیری با ستمگران است.

به گزارش خبرنگار مهر، غلامعلی جعفر زاده ظهر چهار شنبه در جمع سوگواران حسینی در رشت افزود: اگر انسان بخواهد در هر کاري با داشتن هدف و برنامه توفيق حاصل کند پشتوانه این مهم صبر و شکيبايي و تحمل شدائد و مشکلات است، اگر صبر نباشد پيروزي حاصل نخواهد شد.

وی همچنین صبر و شکيبايي را از الگوهايي برجسته در نهضت عاشورا دانست و اظهارداشت: امام حسين علیه السلام  قهرمان صبر و زينب کبري سلام الله علیه اسطوره صبر است.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی گفت: اگر انسان صبور نباشد با روبرو شدن به مشکلي دچار ياس و در نتيجه گرفتار شکست مي شود بنابراین امام حسين علیه السلام از آغاز بر صبر تکيه مي کند.

وی تاکید کرد: در حقيقت نه تنها حضرت سید الشهدا علیه السلام بلکه همه همراهان ایشان اعم از مردان، زنان، پيران و جوانان صبرشان عامل ايستادگي آنها بوده است.

جعفرزاده همچنین زندگی همراه با عزت و شرافت را از راهبردهای نهضت عاشورا دانست و اظهارداشت: امام حسین علیه السلام  می فرمود: "  به خدا سوگند که من هرگز تن به ذلت و پستي نخواهم داد."

وی گفت: انگیزه اصلی قیام اباعبدالله الحسین علیه السلام دفاع از دین و احکام و ارزش های الهی بود چرا که در پی زمامداری یزید اساس دین و احکام الهی به خطر افتاده بود.

عضو هیئت رئیسه فراکسیون اصولگرایان مجلس شورای اسلامی افزود: امام حسین علیه السلام از جمله درس هایی که در نهضت عاشورا به جهانی ها آموخت این بود که هرگز به دلیل هراس از مرگ تن به دلت و پستی ندهند چرا که مرگ با عزت همانند پلی است که انسان ها را از گرفتاری ها رهایی بخشیده به نعمت جاودان حیات ابدی می رساند.

وی اظهارداشت: عشق به عبادت و راز و نیاز با پروردگار عالم یکی از آموزه های بسیار ارزشمند عاشورایی امام حسین علیه السلام  است.

کد خبر 2175029

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha