تحولات همسایگان شرقی/

انفجار مهیب در افغانستان/ تیراندازی در کراچی پاکستان

انفجار مهیب در افغانستان/ تیراندازی در کراچی پاکستان

کشته شدن یک نوجوان 12 ساله بر اثر انفجار مهیب در جنوب افغانستان، بازداشت سه سرکرده اصلی طالبان و تیراندازی در شهر کراچی پاکستان از جمله رویدادهای اخیر همسایگان شرقی کشورمان به شمار می رود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شینهوا، پلیس افغانستان اعلام کرد که صبح امروز چهارشنبه بر اثر یک انفجار مهیب در ولایت اروزگان در جنوب این کشور یک نوجوان 12 ساله کشته شد.

بر این اساس پسربچه 12 ساله در حال عبور از جاده اصلی در ولایت اروزگان بود که پایش را بر روی یک بمب گذاشت و کشته شد.

از ژانویه تا ژوئن سال جاری بیش از هزار و 300 غیرنظامی در افغانستان کشته و بیش از دو هزار و 500 نفر زخمی شدند که از این تعداد 231 کودک و 529 نفر بر اثر انفجار بمب های کنار جاده ای جان خود را از دست داده اند.

خبر دیگر اینکه ارتش افغانستان اعلام کرد در جریان عملیات ارتش در ولایت هلمند در جنوب این کشور شش عضو طالبان کشته و سه سرکرده اصلی این گروه بازداشت شدند.

وزارت دفاع افغانستان همچنین در خبری اعلام کرد که دو سرباز افغانی بر اثر انفجار یک بمب در ولایت کپیسا در شرق این کشور جان خود را از دست دادند.

همچنین امروز چهارشنبه بر اثر تیراندازی در شهر کراچی در جنوب پاکستان دستکم سه عضو گروه تحریک طالبان و یک نیروی امنیتی کشته شدند.

در همین حجال در جریان تیراندازی در بخشهای مختلف شهر کراچی دو نفر کشته و یک فرد دیگر زخمی شد.

همچنین چند روز پس از انتصاب رهبر جدید تحریک طالبان عزیر احمد چودری سخنگوی وزارت خارجه پاکستان امروز چهارشنبه اعلام کرد: افغانستان نباید اجازه دهد که از خاک این کشور برای انجام عملیات علیه پاکستان استفاده شود و  مطمئنیم که افغانسان قدمهای لازم را در این زمینه برداشته است. 

کد خبر 2175036

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha