۲۲ آبان ۱۳۹۲، ۱۶:۵۴

ظهر امروز/

اجتماع بزرگ عزادارن حسینی در روستای خورزان دامغان برگزار شد

اجتماع بزرگ عزادارن حسینی در روستای خورزان دامغان برگزار شد

دامغان – خبرگزاری مهر: عزاداران حسینی شهرستان دامغان طبق سنوات دیرینه همزمان با تاسوعای حسینی با به راه انداختن دستجات عزاداری و سینه زنی در روستای خورزان گرد هم آمدند و به صورت متحد و یکپارچه به اقامه عزای سرور وسالار شهیدان پرداختند.

به گزارش خبرنگار مهر، رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه در اجتماع بزرگ عزادارن حسینی در روستای خورزان دامغان ضمن عرض تسلیت ایام عزاداری سرور و سالار شهیدان آقا ابا عبدالله الحسین (ع) و فرارسیدن تاسوعا و عاشورای حسینی اظهار داشت: حفظ دین و مذهب شیوه حضرت زهرا(س) و حضرت زینب کبری (س) است.

حجت الاسلام سید رضا تقوی تصریح کرد: ما مسلمانان و پیروان امامان معصوم (س) باید شیوه و روش حضرت زهرا (س) و حضرت زینب (س) را الگوی خود قرار دهیم و در جهت حفظ مذهب و دین خود بکوشیم.

وی به روز تاسوعای حسینی و روز شهادت حضرت ابوالفضل (ع) پرداخت و افزود: آن حضرت به عنوان سقای کربلا و یار و یاور واقعی امام حسین(ع) در عرصه کربلا درس فراوانی به ما داد و ما باید درس درست زندگی کردن و حامی ولایت بودن را از علمدار کربلا بیاموزیم.

عضو شورای فرهنگ عمومی کشور خاطر نشان ساخت: حضرت ابوالفضل (ع) در صحرای کربلا یار و حامی خوبی برای آقا ابا عبدالله الحسین(ع) بودند و توانستند نقش خوبی را در این زمینه ایفا کنند.

تقوی با تاکید بر اینکه ما باید درس وفاداری را از علمدار کربلا بیاموزیم اضافه کرد: آن حضرت به خوبی توانست وفاداری و حامی بودن خود را به برادرش آقا ابا عبدالله الحسین (ع) در عمل نشان دهد.

وی با بیان اینکه انقلاب ما برگرفته از انقلاب عاشورای حسینی است تصریح کرد: انقلاب اسلامی ایران با رهبری امام راحل و با حمایت و پشتوانه ملت ایران به پیروزی رسید.

رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه ضمن تاکید بر اینکه باید تلاش کنیم که فرهنگ عاشورا را به فرزندان خود منتقل و در جهت ترویج و گسترش این فرهنگ بیش از گذشته بکوشیم، گفت: در ترویج و گسترش فرهنگ عاشورا نباید کوتاهی کرد و با ترفندها و توطئه های دشمنان که به جنگ اسلام و قرآن برآمدند مقابله و مبارزه کنیم و فرزندان خود را حسینی و یارو یاور دین و اسلام تربیت کنیم.

در این مراسم نماینده مقام معظم رهبری در استان سمنان، روحانیت و قشرهای مختلف مردم عزادار حضور داشتند.

روستای خورزان از توابع بخش امیرآباد شهرستان دامغان در 35 کیلومتری جنوب دامغان واقع شده است.

کد خبر 2175051

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha