۲۵ آبان ۱۳۹۲، ۸:۵۹

نقوی در گفتگو با مهر:

پیش نویس توافقنامه در ژنو آماده شده بود/ تیم مذاکره کننده عملکرد خوبی داشت

پیش نویس توافقنامه در ژنو آماده شده بود/ تیم مذاکره کننده عملکرد خوبی داشت

تهران - خبرگزاری مهر: سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به تهیه پیش نویس توافق نامه 1+5 و ایران در کنفرانس ژنو گفت: صهیونیستها با سردمداری فرانسه نگذاشتند 1+5 با ایران توافق کند.

سید حسین نقوی حسینی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: در کنفرانس ژنو مذاکرات جمهوری اسلامی ایران با گروه 1+5 تا مرز تدوین سند پیش نویس توافقنامه پیش رفت و صهیونیستها در هر دور از مذاکرات بازی جدید را راه می اندازند تا این مذاکرات به توافق نهایی نرسد.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی افزود: یک بار انگلیسی ها و یک بار هم آمریکایی ها را تحریک می کنند تا در مذاکرات از ایجاد توافق نهایی جلوگیری کنند و یا قبل از آغاز مذاکرات بیانیه صادر می کنند تا در روند توافقات اختلال ایجاد کنند.

وی ادامه داد: در کنفرانس اخیر ژنو نیز فرانسه نقش وکیل مدافع صهیونیستها را بازی کرد و کشورهای دیگر را از رسیدن به توافق نهایی باز داشت.

این کارشناس مسائل سیاسی گفت: ترديدي نيست که لابي هاي صهيونيست در تلاشند تا کشورها را از توافق با ايران منصرف کنند، زيرا اسرائيلي ها معتقدند اگر توافقي بين ايران و غرب صورت بگيرد آنها در خاورميانه تنها مانده اند لذا بر همه کشورها از جمله فرانسه فشار وارد مي کنند.

مذاکرات 29 آبان غربی ها را در بوته آزمایش قرار خواهد داد

نماینده مردم ورامین در مجلس شورای اسلامی با اشاره به دور بعدی مذاکرات در ژنو بیان داشت: دور بعدی مذاکرات که روز 29 آبان ماه برگزار خواهد شد، غربی ها را در بوته آزمایش قرار خواهد داد که آیا می توانند مشکلات بین خود را حل کنند و به یک توافق نهایی برسند.

نقوی تصریح کرد: اکنون مشکل از سوی جمهوری اسلامی ایران نیست و کشورهای 1+5 با یکدیگر مشکل دارند و برای رسیدن به توافق باید این کشورها اول مشکلات خود را حل کنند.

تیم مذاکره کننده عملکرد خوبی داشته است

این مسئول تأکید کرد: تیم مذاکره کننده تیم متخصص و فنی هست و ادبیات بین المللی را خوب بلد است و به فنون مذاکره آشنا می باشد و قطعا خطوط قرمز نظام و منافع ملی کشور را در نظر دارد و تیم مذاکره کننده تا اینجا خوب پیش رفته است

وی افزود: وزیر امور خارجه یا یکی از اعضای اصلی تیم مذاکره کننده هفته آینده برای ارائه توضیحاتی در خصوص روند مذاکرات در این کمیسیون حضور پیدا می‌کند.

نقوی ادامه داد: کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی بعد از هر دور مذاکره از وزیر خارجه یا یکی از اعضای اصلی تیم مذاکره کننده برای ارائه گزارشی از روند مذاکرات، پیشنهادات و توافقات دعوت می‌کند تا ضمن ارائه گزارش به سوالات نمایندگان در این رابطه پاسخ دهند.

کد خبر 2175562

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha