۲۵ آبان ۱۳۹۲، ۱۴:۴۸

حجت الاسلام يعقوبي:

مراسم عزاداری دهه اول محرم در خراسان شمالی نشانه عشق و ارادت مردم به ولایت بود

مراسم عزاداری دهه اول محرم در خراسان شمالی نشانه عشق و ارادت مردم به ولایت بود

بجنورد - خبرگزاري مهر: امام جمعه بجنور با قدرداني از حضور گسترده مردم استان در عزاداري هاي امام حسين(ع) گفت: حضور گسترده مردم در مراسم هاي عزاي سيدالشهدا(ع)، نشانه عشق و ارادت آنان به ولایت بود.

حجت الاسلام ابوالقاسم يعقوبي در گفتگو با خبرنگار مهر، از حضور پرشور مردم خراسان شمالي در عزاداري هاي دهه اول ماه محرم قدرداني كرد و افزود: مردم استان با حضور گسترده خود در اين مراسم ها حماسه آفريدند.

او اظهار كرد: برگزاري  مراسم هاي عزاداري و سينه زني از شب اول ماه محرم و اطعام حاضران در حسينيه ها و مساجد خراسان شمالي، نشان داد كه مردم اين استان ذوب در ولايت امام حسين(ع) هستند و ايام شهادت اين امام همام را با خلوص نيت سوگواري مي كنند.

قائم مقام نماينده ولي فقيه در خراسان شمالي عنوان كرد: مردم اين استان در دهه نخست ماه محرم امسال در همه مراسم ها پرشور و با احساس شركت كردند و شور و شعور خود را به نمايش گذاشتند.

حجت الاسلام يعقوبي همچنين از حضور عزاداران حسيني در مراسم عزاداري تجميعي هيئت هاي مذهبي بجنورد در همايش"با كاروان خورشيد" كه روز يازدهم محرم در محل مصلاي امام خميني(ره) بجنورد برگزار شد نيز به صورت ويژه قدرداني كرد.

او براي شركت كنندگان در مراسم هاي عزاداري اباعبدالله الحسين(ع) اجر دنيا و آخرت را از خداوند باري تعالي طلب كرد و گفت: از خداوند مي خواهيم به حق آبروي امام حسين(ع)، به شركت كنندگان در مجالس عزاي دهه نخست محرم، در دنيا آبرو و زندگي توام با سلامت و در آخرت نيز جايگاهي در شان دوست داران ائمه اطهار(ع) عطا كند.

رييس شوراي فرهنگ عمومي خراسان شمالي با بيان اين كه پيش از اين مراسم هاي عزاداري ماه محرم را در بسياري از مناطق كشور ديده است، اظهار داشت كه او در هيچ كدام از مناطق ايران، عزاداري هايي به سبك مردم خراسان شمالي با اين ميزان از خلوص نيت و صداقت و دوري از افراط و تفريط نديده است.

حجت الاسلام يعقوبي اضافه كرد: در خراسان شمالي اقوام مختلفي زندگي مي كنند اما همه اين اقوام در ماه محرم فارغ از قوم و قبيله و نژاد همه در زير پرچم امام حسين(ع) جمع مي شوند و عزاداري مي كنند.

او گفت: آن چه كه اقوام مختلف خراسان شمالي را در ماه محرم زير يك پرچم دور هم جمع مي كند در واقع روح عزاداري امام حسين(ع) است.

امام جمعه بجنورد در پايان به برگزاري هر چه پرشورتر مراسم عزاداري تجميعي هيئات مذهبي خراسان شمالي در روز يازدهم محرم تاكيد كرد و افزود: تجمع عزاداران حسيني اين استان در روز يازدهم ماه محرم بايد به عنوان نماد عزاداري تجمعي مردم خراسان شمالي در سطح كشور مطرح شود.

کد خبر 2175771

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha