۲۵ آبان ۱۳۹۲، ۱۲:۰۹

آخوند نوریزاد:

عشق به امام حسین (ع) و اهل بیت عامل وحدت شیعه و سنی است

عشق به امام حسین (ع) و اهل بیت عامل وحدت شیعه و سنی است

گنبدکاووس - خبرگزاری مهر: امام جمعه اهل سنت گنبدکاووس گفت: عشق به امام حسین و اهل بیت در دل همه مسلمانان وجود دارد و عامل وحدت شیعه و سنی است.

به گزارش خبرنگار مهر، حاج آخوند عبدالباسط نوریزاد شامگاه جمعه در همایش بزرگ عاشورا و ایثار اهل بیت از دیدگاه اهل سنت که در مسجد جامع اهل سنت گنبدکاووس برگزار شد اعلام کرد: پیام نهضت عاشورا برای انسان واضح و روشن است و آن این است که باید در مقابل ظلم و ستم و استکبار مبارزه کنیم.

وی افزود: ایمان و محبت به اهل بیت مکمل یکدیگر است اگر در محبت اهل بیت کوچکترین لغزش داشته باشیم ایمان ما کامل نخواهد شد

نوریزاد ادامه داد: خدا را شاکریم که از محبان اهل بیت هستیم، ما مردم ترکمن در ایام تاسوعا و عاشورای حسینی در عزاداری ها سهیم هستیم و در حد توان خود اطعام برای شادی روح آن بزرگواران انجام می دهیم.

وی تصریح کرد: دشمنان اسلام از وحدت و شیعه و سنی می ترسند و می خواهند بین آنها اختلاف ایجاد کنند.

نوریزاد با اشاره سخنان مقام معظم رهبری در مورد وحدت شیعه و سنی تاکید کرد: اگر ما مسلمانان در مسائل روز فرمایشات رهبری را الگوی کار قرار دهیم در دنیا و آخرت سر بلند خواهیم شد.

در ادامه نیز نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری گفت: در فرمایشات امام حسین (ع) آمده است که دنیای جامعه اسلامی ما تغییر کرده است، دنیا زشت شده ، معروف کم رنگ شده، زندگی ها پست شده، کسی به حق عمل نمی کند و از باطل روی نمی گرداند در این وضع مردن برای مومن همچون سعادت است.

حجت الاسلام سید عبدالهادی حسینی شاهرودی تصریح کرد: در زمان امام حسین (ع) مردم از ایشان دعوت کردند و به خاطر ایشان تحصن کردند.

وی ادامه داد: در انقلاب اسلامی ما هم این عمل صورت گرفت و مردم ما به خاطر امام خمینی (ره) قیام کردند اما مردم کوفه به امام حسین (ع) خیانت کردند.

حجت الاسلام حسینی شاهرودی افزود: حسین (ع) با این که از نتیجه کار با خبر بود به طرف کوفه حرکت کرد و برای تمام کردن حجت خون خود و اهل بیت و فرزندانش را به جامعه اسلامی تزریق کرد.

در ادامه همایش امام جمعه اهل سنت نگین شهر گفت: مصیبت امام حسین (ع) یک مصیبت بزرگ برای شیعه و سنتی است.

حاج آخوند ابوبکر خوجلی بیان کرد: به جرات می توان گفت آنچه در استان ما از اخوت و براداری حاصل است نتیجه محبت به اهل بیت می باشد.

وی افزود: برادران شیعه و سنی با محبت به اهل بیت در کنار هم زندگی می کنند.

آخوند خوجلی ادامه داد: مردمان اهل سنت به مانند اهل تشیع به زیارت و توسل امامان اعتقاد دارند و معتقدند با توسل به امامان می توان حاجت گرفت.

وی خاطرنشان کرد: ما طایفه ای به نام خونجه ها داریم که از نظر شجره متصل به نبی اکرم (ص) هستند و هنگام بروز اختلافات و مشکلات با کمک آنها متوسل به اهل بیت شده و اختلافات کنار گذاشته می شود.

امام جمعه اهل سنت نگین شهر در پایان بیان کرد: افتخار ما این است که در جامعه ای زندگی می کنیم که اسلام  ایمان وجود دارد.

کد خبر 2175796

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha