۲۵ آبان ۱۳۹۲، ۱۵:۰۰

ستاری خبر داد:

حل مشکلات مربوط به اخذ پروانه شرکت های دانش بنیان تا 1 ماه آینده

حل مشکلات مربوط به اخذ پروانه شرکت های دانش بنیان تا 1 ماه آینده

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری اخذ پروانه بهره برداری را از موانع شرکت های دانش بنیان نام برد و گفت: مشکلات مربوط به اخذ پروانه بهره برداری تا یک ماه آینده برطرف خواهد شد.

به گزارش خبرنگار مهر، دکتر سورنا ستاری در حاشیه هم اندیشی شرکت های دانش بنیان در پاسخ به سوال خبرنگار مهر با اشاره به آغاز توسعه فاز دوم پارک فناوری پردیس افزود: در این فاز که به مساحت 10 هکتار است محلی را برای استقرار شرکت های دانش بنیان فعال در حوزه سلامت مستقر خواهند شد.

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری با بیان این که در فاز دوم پارک فناوری در حوزه سلامت ایجاد خواهد شد اظهار داشت: این پارک با حمایت مالی معاونت علمی ایجاد خواهد شد.

وی همچنین از برگزاری اولین جلسه قانون حمایت از شرکت های دانش بنیان در دولت جدید خبر داد و یادآور شد: این جلسه امروز در معاونت علمی برگزار و در آن اقدام به ارائه راهکارهایی برای اجرای این قانون ارائه می شود.

ستاری کاهش و رفع مشکلات شرکت های دانش بنیان را از اولویت های این معاونت نام برد و یادآور شد: شرکت هایی که در سامانه معاونت علمی ثبت نام کرده باشند نسبت به رفع موانع آن ها اقدام می شود.

وی همچنین با اشاره به ایجاد کمیته مشترکی با وزارت اقتصاد و دارایی خاطر نشان کرد: از جمله مشکلات شرکت های دانش بنیان موانع مربوط به مالیات است که با ایجاد کمیته مشترکی میان این معاونت با وزارت اقتصاد و دارایی فردا اولین جلسه آن برگزار خواهد شد.

رئیس بنیاد ملی نخبگان با اشاره به تعویق جلسه هیات امنا صندوق نوآوری و شکوفایی اظهار داشت: این جلسه در هفته جاری برگزار خواهد شد.

ستاری حمایت از ساخت و تولید تجهیزات آزمایشگاهی را از دیگر اولویت های این معاونت نام برد و یادآور شد: در اردیبهشت ماه سال آینده نمایشگاهی در این زمینه با مشارکت وزارت علوم و وزارت بهداشت برگزار خواهد شد که با برگزاری این نمایشگاه تا سقف 50 درصد از دانشگاه ها برای خرید تجهیزات از داخل حمایت می شوند.

 

کد خبر 2175847

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha