۲۵ آبان ۱۳۹۲، ۱۳:۰۶

حافظ نیا:

فرهنگ عاشورا ذخیره و سرمایه ای گرانقدر برای ایران اسلامی است

فرهنگ عاشورا ذخیره و سرمایه ای گرانقدر برای ایران اسلامی است

آستارا – خبرگزاری مهر: امام جمعه شهرستان آستارا گفت: فرهنگ عاشورا ذخیره و سرمایه ای گرانقدر برای ایران اسلامی است بنابراین باید از این مهم به خوبی بهره گیری شود.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام کاظم حافظ نیا ظهر شنبه در جمع عزاداران حسینی حق طلبی، آزادگی، شهادت طلبی، ایثار و فداکاری و شکیبایی را از ویژگی‌ های بارز امام حسین علیه السلام و یاران وفادارش دانست و افزود:  پیام ها و عبرت های قیام عاشورا باید به درستی برای تمامی آحاد مردم تبیین شود.

وی همچنین اظهارداشت: امام سجاد علیه السلام و حضرت زینب سلام الله علیه پس از قیام امام حسین علیه السلام  نقش به سزایی در مهندسی فرهنگ عاشورا ایفا کردند.

امام جمعه آستارا گفت: نقش حضرت زینب سلام الله علیه بعد از اسارت با ایراد خطبه های فصیح در سرنگونی حکومت یزید و واقف کردن مردم به مشروع نبودن حکومتی که برآنان حکمرانی می کند، بی بدیل است.

وی افزود: حضرت زینب سلام الله علیه که با معرفی و بیان آثار و پیامدهای جنایاتی که دشمن در کربلا بر خاندان پیامبر روا داشت به مردم چهره واقعی حکومت را نشان داد و با ایراد خطبه در مکان های مناسب، بقای نهضت عاشورا را به ارمغان آورد.

حافظ نیا اظهارداشت:  حضرت زينب سلام الله علیه نه تنها در روند نهضت كربلا با استقامت و بردباريي خود باعث تثبيت روحيه خانواده در شرايط بحراني شد بلكه پس از كربلا نيز با سخنان قاطع خود عليه حكومت يزيد حيرت همگان را برانگيخت.

 وی همچنین با بیان اینکه نطق حضرت زينب سلام الله علیه باعث رشد آگاهي اذهان مردم شد، اذعان داشت:  این بانوی دو عالم نه تنها به عنوان روحيه دهنده براي خانواده شهداي كربلا بود بلكه با به دست گرفتن رهبري اسراي كربلا شجاعت را در روح مسلمانان دميد.

کد خبر 2175872

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha