۲۵ آبان ۱۳۹۲، ۱۴:۳۰

حمید میرزاده:

دانشگاه یک نهاد علمی است نه باشگاه سیاسی/دانشگاه آزاد اسلامی بزرگترین دستاورد انقلاب اسلامی

دانشگاه یک نهاد علمی است نه باشگاه سیاسی/دانشگاه آزاد اسلامی بزرگترین دستاورد انقلاب اسلامی

ارومیه – خبرگزاری مهر: سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی گفت: دانشگاه یک نهاد علمی است نه یک باشگاه سیاسی باید فضای علمی دانشگاه ها در کشور توسعه یابد.

به گزارش خبرنگار مهر، حمید میرزاده پیش از ظهر شنبه درنخستین جلسه هیئت امنای استان آذربایجان غربی( منطقه 2 ) در واحد ارومیه با بیان  این مطلب اظهارداشت: باید کاری کنیم رابطه بین دانشگاه و کارهای سیاسی در کشور قطع شود.

وی با تاکید بر کیفی سازی سطح علمی در کشور اظهارداشت: با راه اندازی رشته های میان رشته ای تلاش شود   فارغ التحصیلان دانشگاه آزاد اسلامی به این برند علمی افتخار کنند.

میرزاده با بیان اینکه  99 درصد  بودجه دانشگاه از طریق شهریه  دانشجویان  تامین می شود گفت: دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان یکی از بزرگترین و مهمترین دستاورد ها ی انقلاب اسلامی باید روش ها و منش ها را تغییر داده  و به سمت روش های نوین پیش رود.

وی عنوان کرد: اکثر دانشگاه های  اروپا و آمریکا ، حداکثر  تا 25 درصد متکی به شهریه دانشجویان هستند و روند تبدیل علم به ثروت در این کشورها بر دریافت شهریه پیشی گرفته است.

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد: مبنای  فعالیت ما  این است که تکیه به شهریه  دانشجویان کاهش  یابد  و هیئت امنای  استانی نقش مهمی  در این رابطه  دارد،  به طوری که  با جمع آوری  فارغ التحصیلان  دانشگاه  آزاد  در شرکت های  دانش بنیان  تبدیل  دانش به تکنولوژی  و فرآورده را سرعت بخشد.

وی  به هیئت امناهای استانی یشنهاد  داد که بر اساس  پتانسیل ها و استعداد های هر منطقه، رشته های چند  نظمی  نظیر مهندس پزشکی که جاذبه  بیشتری  دارد  را راه اندازی کنند.

میرزاده در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر ارتقای کیفیت، گفت: دانشگاه  واقعی، دانشگاهی است  که  سخت گیری هایی مطابق با استاندارد های علمی  و در جهت توسعه  تحصیلات داشته باشد.

سرپرست دانشگاه آزاد  اسلامی همچنین بر تمرکز زدایی تاکید کرد و اظهارداشت: یکی از ملزومات کیفی سازی در علم تمرکززدایی است.

آماده همکاری برای نجات دریاچه ارومیه هستیم/همه ایرانیان در غصه ملی شریک هستند

میرزاده در ادامه  معضل دریاچه ارومیه را یک غصه ملی دانست که همه ایرانیان  باید در آن  شریک  باشند و گفت: نجات دریاچه ارومیه نیازمند مدیریت مسئولان ملی و محلی است و این دانشگاه آماده است با به کارگیری تمامی توان و ظرفیت برای حل این بحران در صورت تمایل مسئولان همکاری کند.

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی گفت:  به دستور آیت الله هاشمی رفسنجانی رئیس هیئت  موسس و رئیس هیئت امنای  دانشگاه آزاد اسلامی، مقرر شد  دانشگاه  آزاد اسلامی از تمام توان و ظرفیتهای علمی و فنی  خود برای  نجات دریاچه ارومیه  استفاده کند.

میرزاده گفت:هیئت امنای استان آذربایجان غربی باید به این  قضیه ورود  کند و تیمهای  تخصصی با کمک  دانشمندان  خارجی  در جهت رفع  این معضل  اقدام کنند.

وی در ادامه با اشاره به پتانسیل های بالای آذربایجان غربی به دلیل هم مرز بودن با سه الی چهار کشور خارجی در زمینه توسعه توریسم درمانی گفت: این استان ظرفیت مناسبی در این جهت دارد و مسئولان باید این موضوع را مدنظر قرار دهند.

کد خبر 2175945

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha