۲۷ آبان ۱۳۹۲، ۱۰:۰۶

دمیاد:

مقدمات واگذاری مدیریت مرز پرویزخان به گمرک فراهم شده است

مقدمات واگذاری مدیریت مرز پرویزخان به گمرک فراهم شده است

کرمانشاه - خبرگزاری مهر: استاندار کرمانشاه گفت: مدیریت استان مقدمات لازم برای واگذاری کنترل، نظارت و مدیریت بر مرز رسمی پرویزخان را به اداره کل گمرکات فراهم کرده و امیدواریم با این اقدام مرز مهم پرویزخان به شرایط مطلوب برسد.

به گزارش خبرنگار مهر، جلسه بررسی و تعیین تکلیف مدیریت پایانه مرزی و بازارچه های پرویزخان شامگاه یک شنبه با حضور مشاور ویژه رئیس کل گمرک و جمعی از مدیران ستادی گمرک جمهوری اسلامی ایران به ریاست استاندار کرمانشاه در محل استانداری این استان برگزار شد.

استاندار کرمانشاه در ابتدای این جلسه اظهار داشت: مدیریت استان مقدمات واگذاری مدیریت مرز پرویزخان به اداره کل گمرکات جمهوری اسلامی را فراهم کرده است.

حجت الله دمیاد گفت: توسعه و رونق داد و ستد در مرز پرویزخان به عنوان نبض تپنده اقتصادی استان همواره یکی از دغدغه های مدیریت استان بوده که امیدواریم با برگزاری جلسات و پیگیری هایی که اخیرا در حال انجام است این مرز مهم به جایگاه و شرایط مطلوب و واقعی خود دست یابد.

دمیاد ادامه داد: مدیریت استان حوزه تجارت خارجی بر مبنای صادرات را بر اساس منافع ملی و منطقه ای می بیند و این موضوع در مرزی که 54 درصد از صادرات کل کشور به عراق از طریق آن صورت می گیرد از اهمیت بیشتری برخوردار است که امیدواریم مدیران گمرک جمهوری اسلامی بر اساس راهبرد مدیریتی استان در جهت بهبود شرایط موجود با موفقیت عمل کنند.

وی با اشاره به موضوع ترانزیت سوخت از طریق مرزهای استان کرمانشاه گفت: ما همواره به دنبال ارتقای وضعیت اقتصادی استان بوده ایم اما این موضوع را نیز مکرر اعلام کرده ایم که ترانزیت سوخت زیرساخت های استان را مستهلک کرده و سودی برای مردم شهرستان های مرزی و استان کرمانشاه ندارد.

استاندار کرمانشاه همچنین از مدیران اقتصادی و عمرانی استان خواست جهت تکمیل زیرساخت های مرز رسمی پرویزخان اقدام کنند. همچنین مقرر شد گمرک جمهوری اسلامی گیت های کنترل و بازرسی محموله های وارداتی از این مرز را راه اندازی کند.

کد خبر 2177125

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha