۲۷ آبان ۱۳۹۲، ۱۰:۲۳

رونمایی دو اثر جدید مؤسسه موعود

رونمایی دو اثر جدید مؤسسه موعود

جدیدترین کتابهای مؤسسه فرهنگی موعود عصر، روز پنج شنبه 30 آبان در سالن همایش­های کانون پرورش فکری رونمایی می ­شوند.

به گزارش خبرگزاری مهر، کتابهای «محرمانه، مستقیم» و «از قله عاشورا تا دریای ظهور» دو اثری هستند که توسط اسماعیل شفیعی سروستانی نگاشته شده ­اند و همزمان با هفتاد و هفتمین نشست از سلسله نشست­های فرهنگ مهدوی موسسه موعود رونمایی خواهند شد.

اسماعیل شفیعی سروستانی، نویسنده، روزنامه‌نگار و مهدویت‌پژوه ا‌ست. پژوهش‌های او در حوزه غرب­ شناسی، ادبیات فارسی، مطالعات فرهنگی، مطالعات مهدویت و آخرالزمان­شناسی موجب انتشار بیش از ۶۷۰ مقاله و ۳۰ کتاب مستقل شده است. وی هم اکنون نیز مدیر مسئول ماهنامه موعود و مدیر مؤسسه فرهنگی موعود عصر(عج) است.

کتابهایی چون دائرةالمعارف موعود آخرالزمان، دانشستان سرزمین­های درگیر در واقعه شریف ظهور، استراتژی انتظار، قوم نشان شده، مثلث مقدس، غرب و آخرالزمان، نقش روشنفکری، ولنگاری فرهنگی، جاهلیت مدرن و... تنها تعدادی از کتابهای این نویسنده هستند که برای بسیاری از مخاطبان و پژوهشگران عرصه فرهنگ و مهدویت آثاری شناخته شده هستند.

کتاب «محرمانه مستقیم! آنچه جوانان نباید بخوانند» شامل مجموعه نامه­هایی از نگارنده به جوانان است. کتاب «از قله عاشورا تا دریای ظهور» نیز در ارتباط با موضوع مهدویت و عاشورا است.

نویسنده در ابتدای کتاب، موضوع و خط مشی نوشته را چنین بیان کرده است: «از قله عاشورا تا دریای ظهور، توصیفی شاعرانه از جریانی جهادگر، منتظر و اندیشمندانه است که با اتصال و اتصاف به «زیارت سرخ»، معنی متعالی زندگی را از مکتب عاشورا فرا می­ گیرد تا در بستر تاریخ، چونان رودی جاری شود؛ فراز و نشیب­های حیات را با تکیه به مرامنامه شیعه بودن پشت سر نهاده و در کسوت اهل انتظار، به استقبال امام زمانش برود.

این اثر، پنجره­ای نو به سنت زیارت و زیارت عاشورا است که امید می­رود طبع لطیف آن دو امام بزرگوار را بیاراید.»

مراسم رونمایی از این دو اثر ساعت 14:30 روز پنج شنبه 30 آبان ماه در سالن همایش­های کانون پرورش فکری واقع در خیابان حجاب تهران برگزار خواهد شد.

کد خبر 2177175

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha