۲ آذر ۱۳۹۲، ۱۰:۱۱

رهبر ارکستر مجلسی تهران:

آماده اجرای کنسرت با اروپایی‌ها هستیم/ برنامه‌ریزی برای چند کنسرت داخلی

آماده اجرای کنسرت با اروپایی‌ها هستیم/ برنامه‌ریزی برای چند کنسرت داخلی

رهبر ارکستر مجلسی تهران از برنامه‌ریزی‌های مختلف این مجموعه موسیقایی برای برگزاری چند کنسرت تا پایان سال جاری و اردیبهشت ماه سال آینده خبر داد.

بردیا کیارس در گفتگو با خبرنگار مهر پیرامون تازه‌ترین فعالیت‌های موسیقایی خود گفت: این روزها بهترین فرصت است تا با یک برنامه‌ریزی دقیق و متناسب با چشم‌اندازی که برای فعالیت‌های ارکستر مجلسی تهران تصور کرده‌ایم، کارهای خود را به سمتی هدایت کنیم که در آینده‌ای نزدیک مخاطبان و علاقه‌مندان موسیقی را بیشتر با فعالیت‌های خودمان آشنا کنیم.

وی ادامه داد: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام گرفته بعد از ایام محرم و صفر چند کنسرت برگزار می‌کنیم که به دلیل اینکه هنوز مجوز کنسرت‌ها را اخذ نکرده ایم فعلا از اعلام نام و جزییات آن تا زمان صدور مجوز خودداری می کنم. البته اردیبهشت ماه سال آینده کنسرت‌های متفاوتی را توسط ارکستر مجلسی تهران برگزار خواهیم کرد که حتم دارم برای علاقه‌مندان موسیقی جالب توجه خواهد بود.

رهبر ارکستر مجلسی تهران افزود: این روزها بهترین فرصت است که بخواهم در کنار تدریس تمرکز بیشتری را روی نوازندگی داشته باشم و اتفاقا به این فکر کنم که در صورت فراهم شدن فرصت و امکانات، کنسرت‌هایی را فارغ از ارکستر مجلسی تهران برگزار کنم چراکه از چندی پیش علاقه فراوانی برای اجرای کنسرت های تخصصی در زمینه نوازندگی داشتم.

کیارس در بخش دیگری از صحبت‌های خود با بیان اینکه موسیقی یکی از بهترین ابزار هنری برای ارتقای روابط اجتماعی فرهنگی ملتها با یکدیگر است، خاطرنشان کرد: خیلی دوست دارم که روزی شاهد این اتفاق باشم که همراه با هنرمندان و دوستانی که در اروپا دارم کنسرت های مشترکی را برگزار کنم. در این مورد هم رایزنی هایی را انجام داده ام اما باید بپذیریم که برگزاری کنسرت های مشترک و بین المللی نیازمند حضور یک گروه قدرتمند اجرایی است که رهبر ارکستر یا نوازنده فقط جزوی از آن است.

وی در پایان عنوان کرد: امیدوارم با توجه به تغییر شرایط سیاسی، امکانات برای اجرای برنامه‌های مشترک بینافرهنگی میان کشورهای صاحب نام در عرصه موسیقی و هنرمندان ایرانی ایجاد شود زیرا این همکاری یک نوع خدمت به موزیسین‌های ایرانی و اروپایی است.

بردیا کیارس طی ماه‌های گذشته با رهبری ارکستر کنسرت پردیس به آهنگسازی حمید متبسم و خوانندگی سالار عقیلی، کنسرت موسیقی همایون شجریان با آهنگسازی محمد جواد ضرابیان و نمایش موزیکال اشک ها و لبخندها به کارگردانی هادی قضات حضور فعالی در عرصه موسیقی داشت.

کیارس طی سال‌های گذشته جزو نوازندگان پرکار به‌شمار می‌رفت و به عنوان رهبر در ارکسترهای مختلف فعالیت کرده و با هنرمندان برجسته‌ای نیز همکاری داشته است. او علاوه بر تدریس در دانشگاههای مختلف از سال 77 آهنگسازی فیلم را آغاز کرده و تا امروز موسیقی 20 فیلم سینمایی و چندین مجموعه تلویزیونی و فیلم کوتاه را ساخته است.

کد خبر 2177298

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha