۲۷ آبان ۱۳۹۲، ۱۲:۵۹

اسفندیاری پور اعلام کرد:

خسارت طرح هدفمندی یارانه ها به بخش کشاورزی/ کاهش حاصلخیزی خاک و منابع آبی در کشور

خسارت طرح هدفمندی یارانه ها به بخش کشاورزی/ کاهش حاصلخیزی خاک و منابع آبی در کشور

تبریز- خبرگزاری مهر: مجری طرح گندم در وزارت جهاد کشاورزی هدفمندی یارانه ها را عامل کاهش محصولات کشاورزی دانست و گفت: تولید محصولات کشاورزی کشور تحت تاثیر بارش باران قرار گرفته و با خشکسالی های اخیر حاصلخیزی خاک های کشاورزی و منابع آبی کاهش یافته است.

به گزارش خبرنگار مهر، اسمعیل اسفندیاری پور  پیش از ظهر دوشنبه در هشتمین جلسه ستاد گندم با اشاره به کاهش منابع آبی در کشور گفت: در سال های آینده منابع آبی به شدت محدود می شود و در حال حاضر نیز به طرف پوست خشکی خاک ها در حرکت هستیم.

وی هدفمندی یارانه ها را عامل کاهش محصولات کشاورزی دانست و افزود: اجرای طرح هدفمندی یارانه ها در بخش کشاورزی موجب کاهش ضایعات محصولات و تولید بهینه شد.

مجری طرح گندم در وزارت جهاد کشاورزی گفت: تولیدات کشاورزان باید در مراحل مختلف کاشت، داشت و برداشت به صورت تخصصی بررسی شود تا شاهد برداشت محصولات با ارزش کشاورزی باشیم.

اسفندیاری پور با اشاره به کشت پاییزه کشاورزان گفت: کشت پاییزه کشاورزان در مناطق سرد سیر کشور اواخر مهر ماه به پایان رسیده است.

وی تهیه کود، حذف علف های هرز، کنترل و مدیریت اراضی کشاورزی در مراحل مختلف کاشت، داشت و برداشت را از مهم ترین عوامل تولید بهینه محصول کشاورزی ذکر کرد.
 

کد خبر 2177341

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha