۲۷ آبان ۱۳۹۲، ۱۲:۲۶

از سوی شورای‌عالی انقلاب فرهنگی

ضوابط تحصیل رایگان حافظان کل و قاریان ممتاز کشوری در دانشگاه‌ها ابلاغ شد

ضوابط تحصیل رایگان حافظان کل و قاریان ممتاز کشوری در دانشگاه‌ها ابلاغ شد

ضوابط شمول تحصیل رایگان در دانشگاه‌ها برای حافظان کل و قاریان ممتاز کشوری قرآن کریم در سال 92 از سوی دبیر شورایعالی انقلاب فرهنگی ابلاغ شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، ضوابط شمول تحصیل رایگان در دانشگاه‌ها برای حافظان کل و قاریان ممتاز کشوری قرآن کریم در سال 1392 از سوی محمدرضا مخبر دزفولی دبیر شورایعالی انقلاب فرهنگی به معاونت نظارت راهبردی رئیس جمهور ابلاغ شد.

در این نامه آمده است:

معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس‌جمهور، سازمان اوقاف و امور خیریه به پیوست مصوبه "ضوابط شمول تحصیل رایگان در دانشگاه‌ها برای حافظان کل و قاریان ممتاز کشوری قرآن کریم در سال 1392" موضوع بند 95 قانون بودجه سال 1392 کل کشور که در جلسه بیستم 4 آبان ماه 1392 شورای توسعه فرهنگ قرآنی به تصویب رسیده است برای اجرا ابلاغ می‌شود.

بر اساس ضوابط اعلام شده شمول تحصیل رایگان در دانشگاه‌ها برای حافظان کل و قاریان ممتاز کشوری قرآن کریم در سال 92 :

موضوع بند 95 قانون بودجه سال 1392 کل کشور (مصوب جلسه بیستم 4 آبان ماه 92 شورای توسعه فرهنگ قرآنی و جلسه چهل و یکم 21 مهرماه 92 مجمع مشورتی شورا) ماده‌­واحده  در اجرای بند 5 ماده 4 منشور توسعه فرهنگ قرآنی و به منظور اجرای صحیح بند 95 قانون بودجه سال1392 کل کشور، مبنی بر تحصیل رایگان حافظان کل و قاریان ممتاز کشوری قرآن‌کریم در دانشگاه‌­ها، شرایط استفاده از این مزایا به شرح ذیل تعیین می­‌شود:

الف. حافظان کل قرآن کریم

1 . دارندگان مدرک تخصصی درجه یک، دو و سه حفظ قرآن کریم با امضای مشترک وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس سازمان تبلیغات اسلامی ـ موضوع مصوبه جلسه 573 مورخ 8 آذرماه 1384 شورای عالی انقلاب فرهنگی.

2. حافظان کل قرآن که در اجرای قانون اعطای مدرک کارشناسی و بالاتر به حافظان کل قرآن کریم (مصوب 16 اردیبهشت 1375 مجلس شورای اسلامی) توسط سازمان سنجش آموزش کشور به سازمان‌اوقاف و امورخیریه معرفی و موفق به قبولی در آزمون صحت حفظ کل قرآن‌کریم شده‌اند.

3. دارندگان رتبه اول تا سوم مسابقات بین‌­المللی، اول تا پنجم کشوری و اول تا سوم مسابقات استانی سازمان اوقاف و امور خیریه (طی سال­های 1385 تا 1392) در رشته حفظ کل قرآن کریم.

4. دارندگان رتبه اول تا سوم مسابقات ملی دانشجویان کشور و نفر اول مسابقات سراسری دانش­آموزی (طی سال­های 1385 تا 1392) در رشته حفظ کل قرآن کریم.

5 . سایر داوطلبان، در صورت احراز حفظ کل قرآن کریم بر اساس دستورالعمل آزمون موضوع بند دو توسط سازمان اوقاف و امور خیریه

ب. قاریان ممتاز کشوری قرآن کریم (تلاوت تحقیق / مجوّد)

1 . دارندگان گواهی­نامه تخصصی درجه یک و دو قرائت قرآن کریم با امضای مشترک وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس شورای عالی قرآن صدا و سیما ـ موضوع مصوبه جلسه نهم مورخ 7 اسفند 1389 شورای توسعه فرهنگ قرآنی.

2. دارندگان رتبه اول تا سوم مسابقات بین­المللی قرائت قرآن کریم پس از انقلاب اسلامی که از طریق سازمان اوقاف و امور خیریه اعزام شده­‌اند.

3. راه­یافتگان به مرحله نهایی مسابقات سراسری قرائت قرآن کریم سازمان اوقاف و امور خیریه (طی سال­های 1385 تا1392).

4 . دارندگان رتبه اول تا سوم مسابقات ملی دانشجویان کشور و نفر اول مسابقات سراسری دانش­آموزی در رشته قرائت قرآن کریم (طی سال­های 1385 تا 1392).

تبصره1ـ سایر گواهی‌­های مؤید حفظ کل و قرائت قرآن دستگاه‌های دولتی و عمومی و نهادهای مردمی اعم از داخلی و خارجی فاقد اعتبار در این خصوص است.

تبصره2ـ سازمان اوقاف و امور خیریه موظف است، پس از مبادله موافقتنامه و تخصیص اعتبار، اسناد مربوط به شهریه پرداخت­ شده توسط حافظان و قاریان متقاضی بابت نیمسال تابستانی 1392 و نیمسال اول و دوم سال تحصیلی 1393 ـ 1392 را دریافت و هزینه آن را به ایشان پرداخت کند.

کد خبر 2177349

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha