تحولات آسیا/

ثبت نام نامزدهای انتخابات ترکمنستان آغاز شد/ افشای جاسوسی استرالیا از اندونزی

ثبت نام نامزدهای انتخابات ترکمنستان آغاز شد/ افشای جاسوسی استرالیا از اندونزی

خبرگزاری مهر-گروه بین الملل: شنود مکالمات رئیس‌ جمهوری اندونزی از سوی استرالیا، تلاش ژاپن برای مقابله با حضور چین در منطقه و آغاز ثبت نام نامزدهای انتخابات ترکمنستان از جمله خبرهای مربوط به قاره آسیا به شمار می رود.

استرالیا

رسانه ها از شنود تلفن همراه خانواده "سوسیلو بامبانگ یودهویونو" رئیس‌ جمهوری اندونزی و اعضای کابینه وی از سوی سازمان‌ های اطلاعاتی استرالیا با استناد به سند محرمانه ادوارد اسنودن مربوط به سال 2009 خبر دادند.

در پی انتشار این گزارش و همچنین گزارشهای قبلی در ارتباط با همکاری سفارتخانه‌ های استرالیا در سراسر آسیا با عملیات جاسوسی آمریکا، پیش بینی می شود که روابط جاکارتا و کانبرا متشنج شود.

میانمار

کاترین اشتون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و "یو سو تان" یکی از مقامات ارشد دولت میانمار همچنین متعهد به همکاری گسترده با هدف اعمال اصلاحات در این کشور به منظور تحقق دموکراسی در میانمار و برگزاری انتخابات شفاف و سالم در سال 2015 شدند.

سریلانکا

جاکوب زوما رئیس‌ جمهوری آفریقای جنوبی از تمایل کشورش برای گسترش روابط با سریلانکا پس از دیدار با همتای سریلانکایی خبر داد که با استقبال ماهیندا راجاپاکسه روبرو شد.

چین

رسانه های چینی با اشاره به سفر  شینزو آبه نخست‌ وزیر ژاپن به کشورهای عضو اتحادیه کشورهای جنوب شرق آسیا موسوم به آ.سه‌.آن هدف از این سفر را مقابله با حضور روزافزون چین در منطقه خواندند.

ترکمنستان

رسانه ها همچنین از آغاز ثبت‌ نام نامزدهای انتخابات نمایندگان مجلس ترکمنستان با حضور دو هزار و 500 ناظر ملی در انتخابات پارلمانی این کشور خبر دادند که قرار است روز  25 آذرماه (15 دسامبر) با هدف فعالیت پنج ساله برگزار شود.

کد خبر 2177650

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha