۲۷ آبان ۱۳۹۲، ۱۸:۰۸

سردار یوسفعلی زاده:

۲۹۴ هزار نفر در خراسان شمالی عضو بسیج هستند

۲۹۴ هزار نفر در خراسان شمالی عضو بسیج هستند

بجنورد - خبرگزاری مهر: فرمانده سپاه حضرت جوادالائمه(ع) خراسان شمالی با اعلام اینکه 294 هزار نفر در خراسان شمالی عضو بسیج هستند گفت: اکنون بیش از دو هزار حلقه صالحین در استان فعال است و در مدت فعالیت این حلقه ها، خانواده ها از تغییرات مثبت فرزندان خود که با حضور در نشست های صالحین ایجاد شده است، رضایت کامل دارند.

به گزارش خبرنگار مهر، سردار حسینعلی یوسفعلی زاده عصر دوشنبه در جمع خبرنگاران افزود: امسال شعار"بسیج، پیشتاز حماسه و خدمت" به عنوان شعار هفته بسیج انتخاب شده است، او اضافه کرد: این شعار از دو هویت تشکلی و تفکری بسیج نشئت گرفته است.

به گفته سردار یوسفعلی زاده بسیج در مفهوم خود دو هویت تشکلی- ساختاری و تفکری- اعتقادی دارد و شعار امسال هفته بسیج نیز هر دو هویت را شامل می شود.

او افزود: اگر چه بسیج در بخش تشکلی و سازمانی خود نیز قدرتمند است اما قدرت اصلی نیروی بسیج به بعد تفکری و اعتقادی آن مربوط می شود، سردار یوسفعلی زاده اضافه کرد: اگر بسیج به بعد تفکری خود متکی نباشد به یقین کارآمدی لازم را نخواهد داشت.

وی با طرح این سوال که اکنون کشور چین ارتش مردمی بیش از ۱۰۰ میلیون نفری دارد اما چرا رویکرد بسیج را ندارد؟ اظهار کرد: ارتش های دنیا همانند بسیج به بعد آرمانی و تفکری متکی نیستند و به همین دلیل نیز هیچ کدام از آنها رویکرد بسیج را ندارند.

سردار یوسفعلی زاده اضافه کرد: بسیج هم در مفهوم تشکلی و هم در بعد تفکری نقش پیشتازی دارد، او گفت: برای بسیجی میدان نبرد فرقی نمی کند، او در میدان های نبرد نظامی و فیزیکی و یا در عرصه های سیاسی و اجتماعی پیشتاز است و حماسه آفرینی می کند.

فرمانده سپاه خراسان شمالی اضافه کرد: بسیج مظهر خدمت بی مزد و منت، تلاش صادقانه، پاک دستی و بی تعلقی به زخارف دنیوی است، وی گفت: بسیج مظهر و عامل امنیت است به گونه ای که اکنون برخی در پرتو امنیت ایجاد شده از سوی بسیج، سوء استفاده می کنند.

سردار یوسفعلی زاده تصریح کرد: بسیج و بسیجی خود اهل سوء استفاده و دنیا طلبی نیست بلکه با ایجاد امنیت، بستر را برای رشد و توسعه جامعه فراهم می کند اما در این میان برخی نیز از شرایط مناسب ایجاد شده سوء استفاده می کنند.

او گفت: هر خانواده ای که بسیجی تر باشد فرزندان صالح تری تحویل جامعه می دهد، این مسئول اظهار داشت: بر اساس بررسی دادگستری خراسان شمالی هم اکنون درصد بسیجیان و ایثارگران در بین زندانی های استان نزدیک به صفر است.

وی عنوان کرد: بر پایه گزارش دادگستری خراسان شمالی معدود بسیجیانی که در زندان هستند به دلیل جرائم غیرعمد و دیون مالی زندانی شده اند و در بین آنها مرتکبان جرائم خشن و اخلاقی تقریبا وجود ندارد.

۲۹۴ هزار نفر در خراسان شمالی عضو بسیج هستند

فرمانده سپاه حضرت جوادالائمه(ع) خراسان شمالی در ادامه عنوان کرد: هم اکنون از بین ۸۶۷ هزار نفر جمعیت این استان، ۲۹۴ هزار نفر عضو سازمان یافته بسیج هستند.

سردار یوسفعلی زاده اضافه کرد: این تعداد بیش از ۳۸ درصد از جمعیت بالای هفت سال استان را تشکیل می دهند، او گفت: هدف عملیاتی ما عضویت ۴۵ درصد از مردم بالای هفت سال خراسان شمالی در بسیج است که می باید در سال های آتی به دست آید.

این مسئول اظهار داشت: بر اساس آمارهای موجود پارسال در هفته بسیج شمار بسیجیان خراسان شمالی ۲۵۸ هزار نفر بود در حالی که این تعداد امسال با ۳۶ هزار نفر افزایش، به ۲۹۴ هزار نفر رسیده است.

وی عنوان کرد: اکنون بیش از دو هزار حلقه صالحین در استان فعال است و در مدت فعالیت این حلقه ها، خانواده ها از تغییرات مثبت فرزندان خود که با حضور در نشست های صالحین ایجاد شده است، رضایت کامل دارند.

کد خبر 2177735

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha