۲۷ آبان ۱۳۹۲، ۲۰:۲۸

طالبیان تاکید کرد:

توجه به محیط پیرامونی صنایع عظیم نفت و گاز در کشور ضروری است

توجه به محیط پیرامونی صنایع عظیم نفت و گاز در کشور ضروری است

بوشهر - خبرگزاری مهر: مشاور اجتماعی وزیر نفت بر لزوم توجه به محیط پیرامونی صنایع عظیم نفت و گاز در کشور تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، سید امیر طالبیان عصر دوشنبه در نشست با مسئولان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس با تقدیر از توجه سازمان منطقه ویژه پارس به محیط پیرامونی اظهار داشت: این سازمان علاوه بر پشتیبانی و تدارکات فنی برای صنعت نفت در زمینه‌های اجتماعی و زیست محیطی نیز دارای مسئولیت است.

مشاور اجتماعی وزیر نفت در ادامه خاطرنشان ساخت: توجه به محیط پیرامونی صنایع عظیم نفت و گاز در کشور از تاکیدات مقام عالی وزارت نفت نیز هست.

وی تصریح کرد: باید زیرساخت‌های لازم برای زندگی خانواده‌ها وجود داشته باشد تا زندگی مردم این منطقه را از تاثیرات منفی رشد صنعتی منطقه دور سازد.

طالبیان افزود: لازمه رسیدن به این هدف این است که ما ملاحظات زیست محیطی اقتصادی اجتماعی را در طرح‌ها ارزیابی کنیم تا از تاثیر منفی رشد صنعتی که در تمامی جوامع صنعتی نیز وجود دارد، خود را مصون سازیم.

تدوین سند راهبردی توسعه منطقه ویژه پارس ضروری است

مدیر عامل سازمان منطقه ویژه نیز در این جلسه با اشاره به سفر مقام معظم رهبری و تعبیر جهاد فی سبیل الله خواندن فعالیت‌ها در منطقه از سوی ایشان، اظهار داشت: تدوین سند راهبردی توسعه منطقه ویژه پارس از جمله با اهمیت‌ترین پروژه‌ها در کمک به توسعه متوازن در منطقه است.

مسعود نصوری هماهنگی بین صنعت و محیط پیرامونی را از جمله راه‌های رسیدن به توسعه همه جانبه در منطقه برشمرد و افزود: وجود مطالعات مدون مسیر را برای اتخاذ تصمیمات راهبردی مدیریتی هموارتر خواهد ساخت.

تدوین محورهای پژوهشی سند راهبردی منطقه ویژه

مدیر پژوهش‌های سازمان منطقه ویژه نیز در ادامه جلسه با اشاره به تدوین سند راهبردی توسعه منطقه گفت: محورهای پژوهشی سند راهبردی منطقه ویژه در نشست های تخصصی در بهمن ماه 91  توسط موسسه مطالعات بین المللی انرژی تدوین شده است.

لازم به ذکر است که این جلسه به منظور تدوین سند راهبردی توسعه منطقه ویژه پارس در تعامل با استان بوشهر، بررسی طرح جامع مطالعه پیامدهای اجتماعی فرهنگی استقرار صنعت نفت در سایت های 1و2و3 منطقه ویژه  و محیط پیرامونی و ارزیابی زیرساخت‌های شهرهای عسلویه، کنگان و جم تشکیل شد.

گفتنی است پیش بینی می شود در 30 سال آینده نزدیک به دو میلیون نفر جمعیت در منطقه ویژه پارس ساکن باشند که این امر ضرورت تدوین طرح جامعه توسعه پایدار اجتماعی و زیست محیطی منطقه را دو چندان کرده است.

کد خبر 2177793

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha