۲۸ آبان ۱۳۹۲، ۷:۳۴

صفایی عنوان کرد:

همه روستاهای بالای 50 خانوار استان بوشهر جاده آسفالته دارند

همه روستاهای بالای 50 خانوار استان بوشهر جاده آسفالته دارند

بوشهر - خبرگزاری مهر: مدیرکل راه و شهرسازی استان بوشهر گفت: همه روستاهای بالای 50 خانوار استان بوشهر جاده آسفالته دارند.

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا صفایی دوشنبه‌شب در جمع خبرنگاران اظهار داشت: تلاش‌های بسیار زیادی برای توسعه زیرساخت‌های راه در روستاهای استان بوشهر صورت گرفته است و در حال حاضر بسیاری از روستاهای استان بوشهر دارای جاده آسفالته هستند.

وی اضافه کرد: توسعه راه‌ها نقش بسیار مهمی در افزایش ایمین سفر و حمل و نقل خواهد داشت و این مهم به صورت یک اولویت در دستور کار قرار دارد و در حال حاضر چندین پروژه مهم راهسازی را در دستور کار داریم.

مدیرکل راه و شهرسازی استان بوشهر از بهره‌برداری از چند پروژه مهم راهسازی در سال جاری خبر داد و بیان داشت: یکی از اولویت‌های مه راه و شهرسازی استا نبوشهر، تکمیل بزرگراه برازجان گناوه است که چند قطعه از این پروژه تکمیل شده است.

وی به تلاش برای توسعه راه‌های روستایی و تامین امنیت در مسیرهای روستایی اشاره کرد و افزود: همه روستاهای بالای 50 خانوار استان بوشهر دارای جاده آسفالته هستند.

ساخت بیش از 82 کیلومتر راه روستایی در استان بوشهر

صفایی با اشاره به ساخت بیش از 82 کیلومتر راه روستایی در شهرستان‌های مختلف استان بوشهر، تصریح کرد: 98 درصد روستاهای بالای 20 خانوار استان بوشهر دارای راه آسفالته هستند که امیدواریم به‌زودی به 100 درصد برسد.

وی در ادامه خاطرنشان ساخت: طول کل راه‌های همسنگ استان بوشهر در حال حاضر بیش از 9 هزار کیلومتر است و این امر نشان‌دهنده تلاش مسئولان اداره کل راه و شهرسازی است.

مدیر کل راه و شهرسازی استان بوشهر ادامه داد: جاده بوشهر- گناوه یکی از شریان‌های اصلی اتصال مرکزاستان بوشهر به شمال آن و استان خوزستان است که با اعتبار 450 میلیارد ریال اجرا شد و نقش بسیار مهمی در کاهش ترافیک این محور دارد.

صفایی با اشاره به کاهش 35 کیلومتری بعد مسافت این مسیر، افزود: رونق صنعت، تجارت، کشاورزی و آبزی پروری و کاهش مصرف سوخت از جمله مزایای اجرای جاده بوشهر - گناوه است.

1700 میلیارد تومان صرف طرح‌های راهسازی استان بوشهر شد

وی با اشاره به اینکه بیش از 95 درصد مسافرت‌های استان از طریق حمل و نقل زمینی انجام می‌شود، تصریح کرد: این استان از نظر ریلی دچار کمبود و مشکل است که امیدواریم در آینده این مشکل نیز با عنایت دولت تدبیر وامید حل شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان بوشهر در ادامه باعتبارات هزینه شده برای توسعه راه‌های استان بوشهر اشاره کرد و گفت: طی سال گذشته بیش از یک‌هزار و 700 میلیارد تومان صرف طرح‌های راهسازی شد.

وی تصریح کرد: این اعتبار از محل تملک دارائی، اعتبارات سفر مقام معظم رهبری و اعتبارات ملی اختصاص یافت که بیش از 75 درصد طرح‌ها را اجرایی کرد.

کد خبر 2177869

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha