۲۸ آبان ۱۳۹۲، ۱۰:۲۵

رضا‌فرح:

پایان طرح آمار گیری مسکن روستایی در استان مرکزی/ اطلاعات پس از پایش در اختیار بنیاد مسکن قرار می گیرد

پایان طرح آمار گیری مسکن روستایی  در استان مرکزی/ اطلاعات پس از پایش در اختیار بنیاد مسکن قرار می گیرد

اراک - خبرگزاری مهر: مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان مرکزی از پایان طرح آمار گیری مسکن روستایی از 267 روستا ی استان خبر داد و گفت: اطلاعات این آمارگیری پس از پایش در اختیار بنیاد مسکن استان مرکزی برای برنامه ریزی قرار می گیرد.

محمدرضا رضا‌فرح در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: طرح آمارگیری از مسکنهای روستایی از 20 شهریورماه آغاز شد و با آمارگیری از 267 روستا شامل شش هزار و 310 خانه روستایی  20 مهرماه به پایان رسید.

وی با بیان اینکه 30 آمارگیر ستادی و میدانی برای اجرای این طرح همکاری کردند، گفت: این اطلاعات خانه های روستایی بعد از پالایش و تایید مرکز آمار ایران برای برنامه ریزی های کلان در سطح روستاها و عمران روستایی مورد استفاده قرار می گیرد.

رضافرح با بیان اینکه تجزیه و تحلیل این اطلاعات مسکن روستایی یک سال زمان می برد تا در اختیار بنیاد مسکن قرار گیرد یادآور شد: این اطلاعات در قالب 30 جلد نشریه استانی و یک جلد نشریه کشوری منتشر می شود.

بنیاد برای طراحی و اجرای طرح جامع بهسازی مسکن روستایی نیازمند داشتن آماری دقیق است

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان مرکزی ادامه داد: بنیاد برای طراحی و اجرای طرح جامع بهسازی مسکن روستایی نیازمند داشتن آماری دقیق از وضعیت کمی و کیفی مسکن و اجرای طرح جامع بهسازی مسکن روستایی است.

وی ادامه داد: طرح جامع بهسازی مسکن روستایی با سه هدف مهم توسعه مسکن متناسب با نیاز طراحی، ساخت اصولی مسکن و گسترش مسکن شهر و روستا از سال 79 در دستور کار بنیاد مسکن انقلاب اسلامی قرار گرفت و با مطابقت اهداف کوتاه مدت و میان مدت این طرح با برنامه‌های پنجساله توسعه اقتصادی اجتماعی کشور پیشرفت چشمگیری در این زمینه ایجاد شد.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان مرکزی ادامه داد: با توجه به اینکه اطلاع از ابعاد مختلف مسکن روستایی از اهمیت برخوردار است برای شناخت وضعیت سکونت و مسکن روستایی طرحی با عنوان طرح شناخت ویژگی‌های مسکن روستایی در نظر گرفته شده است.

رضافرح با بیان اینکه در سرشماری عمومی نفوس و مسکن اطلاعاتی درباره مسکن خانوارها و تسهیلات آن جمع‌آوری می‌شود، اظهار کرد: اغلب اطلاعات جمع‌آوری شده، اطلاعات عمومی واحدهای مسکونی است و منابع به دست آمده فاقد ویژگی‌‌های فنی و تخصصی واحدهای مسکونی نظیر سازه و یا عناصر معماری آن و همچنین کاربری فضاهای مختلف واحدهای مسکونی روستایی است.

گفتنی است در کل کشور هشت هزار و 445 آبادی و  211 هزار و 684 واحد مسکونی نمونه مراجعه و آمارگیری می‌شود که سهم استان 267 روستای نمونه و شش هزار و 310 خانه روستایی است.

کد خبر 2177991

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha