واکنشها به انفجارهای تروریستی لبنان؛

درخواست میقاتی برای برگزاری نشست اضطراری شورای مدیریت بحران/ تروریستهای اعزامی اعراب عامل جنایت هستند

درخواست میقاتی برای برگزاری نشست اضطراری شورای مدیریت بحران/ تروریستهای اعزامی اعراب عامل جنایت هستند

انفجارهای تروریستی امروز در نزدیکی سفارت جمهوری اسلامی ایران در جنوب بیروت با واکنشهای مقامات و شخصیتهای لبنانی روبرو شده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شبکه المنار، غضنفر رکن آبادی سفیر جمهوری اسلامی ایران در بیروت شهادت ابراهیم انصاری رایزن فرهنگی کشورمان در بیروت را تایید کرد.

نجیب میقاتی نخست وزیر موقت لبنان در پی وقوع انفجارهای تروریستی بیروت، خواستار نشست اضطراری شورای مدیریت بحران شد.

جان قهو جی فرمانده ارتش لبنان در واکنش به این انفجارها گفت تلاشهایی برای از بین بردن وفاق ملی در حال انجام است و نیروهای ارتش از وفاق ملی حمایت می کنند.

وزیر بهداشت لبنان هم اعلام کرد وزارت بهداشت لبنان تمام بیمارستانها را به حال آماده باش درآورده و دهها زخمی انفجارهای بیروت به بیمارستانها منتقل شده اند.

علی حسن خلیل در گفتگو با المنار اظهار داشت تمام شهدا و مجروحان این انفجارها به بیمارستانها منتقل شده اند و آنچه رخ داده، بخشی از جنگ تروریستها است.

علی عمار از نمایندگان پارلمان لبنان هم تصریح کرد آنچه امروز رخ داد، یک جنایت تروریستی است که تروریست های وحشی رها شده از سوی برخی اعراب، آن را مرتکب شده اند.

منابع امنیتی هم به المنار گفتند دو انفجار به فاصله تنها یک دقیقه و نیم از یکدیگر رخ داده اند.

آلان عون نماینده پارلمان لبنان هم تاکید کرد ما در حالت جنگی به سر می بریم و وارد مرحله عملی و واکنش شده ایم و در معرض انفجارها قرار خواهیم داشت.

امین الجمیل رئیس حزب الکتائب هم تاکید کرد انفجارهای امروز، یک اقدام تروریستی و توطئه کثیفی است که لبنان را هدف قرار داده است.
 

کد خبر 2178330

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha