۲۸ آبان ۱۳۹۲، ۱۷:۵۴

نصوری خبر داد:

احداث 60 کیلومتر کمربند سبز از عسلویه تا کنگان/ ایجاد دریاشهر در شهرستان‌های جنوبی استان بوشهر

احداث 60 کیلومتر کمربند سبز از عسلویه تا کنگان/ ایجاد دریاشهر در شهرستان‌های جنوبی استان بوشهر

بوشهر - خبرگزاری مهر: مدیر عامل سازمان منطقه ویژه پارس از ایجاد 60 کیلومتر کمربند سبز از عسلویه تا کنگان خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، مسعود نصوری بعد از ظهر سه‌شنبه در نشست با مسئولان شهرستان کنگان اظهار داشت: توجه به محیط پیرامونی همواره به عنوان یکی از اولویت‌های مهم و اساسی منطقه ویژه پارس و وزارت نفت مطرح بوده است و در استان بوشهر نیز کارهای بسیاری در این راستا صورت گرفته است.

وی به تلاش‌های صورت گرفته برای رفع مشکلات آلایندگی اشاره کرد و خاطرنشان ساخت: از دیگر برنامه‌هایی که مورد توجه صنعت نفت قرار دارد می‌توان به رفع مشکلات بهداشتی و آموزشی و ایجاد فضاهای ورزشی و توسعه زیرساختی شهرستان‌های استان بوشهر است.

مدیر عامل سازمان منطقه ویژه پارس تصریح کرد: برای رشد و پیشرفت شهرهای مختلف استان از تمام توان و ظرفیت موجود بهره می‌بریم و هیچ فرصتی را هدر نخواهیم داد.

وی با اشاره به برنامه‌های این سازمان، تصریح کرد: تدوین و اجرای طرح‌های جامع مطالعات توسعه پایدار فرهنگی، اجتماعی و زیست محیطی در منطقه ویژه پارس نیز از دیگر برنامه‌های مهمی است که امیدوار هستیم مورد توجه قرار گیرد.

ایجاد دریاشهر در شهرستان‌های جنوبی استان بوشهر

نصوری یادآور شد: در حال حاضر نیز طرح‌های بسیار خوبی در شهرستان کنگان در دست اجراست که سازمان منطقه ویژه پارس نیز در این مسیر اقدامات ارزشمندی در تامین اعتبارات و تکمیل طرح‌ها انجام داده است.

وی در ادامه خاطرنشان ساخت: بدون تردید توسعه پایدار ایجاب می‌کند که رشد بخش صنعت با رشد سایر ابعاد اجتماعی و زیست محیطی هماهنگ شود تا بتوانیم بهبود کارایی را در مراحل بعدی توسعه صنعتی شاهد باشیم.

مدیر عامل سازمان منطقه ویژه پارس از ایجاد 60 کیلومتر کمربند سبز از عسلویه تا کنگان خبر داد و اضافه کرد: اجرای کمربند سبز از عسلویه تا کنگان از برنامه‌های مهمی است که در دستور کار قرار دارد.

وی همچنین از ایجاد دریاشهر در شهرستان‌های جنوبی استان بوشهر خبر داد و بیان داشت: جانمایی دریا شهر یکی از طرح‌ها و برنامه‌های بزرگ این سازمان است که تحقق آن می‌تواند مشکلات را در حوزه‌های بهداشت، آموزش و آلایندگی حل کند.

تلاش برای توسعه متوازن استان بوشهر همگام با صنعت نفت

مشاور وزیر نفت در امور اجتماعی نیز در این نشست اظهار داشت: تعدیل نیروها و پرداخت نشدن مطالبات کارگران شاغل در شرکت‌های مستقر در این منطقه از مشکلات اساسی است که امیدوار هستیم با طرح‌های فوری که دولت در نظر گرفته حل شود.

سید امیر طالبیان از راه‌اندازی 23 کارگروه برای تنظم سند توسعه استان بوشهر با نفت خبر داد و تصریح کرد: با توجه به حضور صنعت در استان بوشهر، دولت برای همگامی توسعه این استان با توسعه نفت، 11 کارگروه در حوزه اجتماعی و 12 کارگروه در حوزه فرهنگی برای تنظیم سند توسعه استان بوشهر و صنعت نفت در نظر گرفته است.

وی عنوان کرد: این کارگروه‌ها ضمن بررسی کارشناسی مسائل فرهنگی و اجتماعی استان بوشهر زمینه را برای توسعه متوازن این استان همگام با صنعت نفت فراهم می‌کنند.

صنعت نفت به محیط پیرامونی توجه خاصی دارد

مشاور وزیر نفت در امور اجتماعی یادآور شد: تحقق این سند که نقشی مهم در شتاب چرخ توسعه استان بوشهر دارد، نیازمند ارزیابی سریع مشارکتی است.

طالبیان گفت: هم‌اکنون تعامل خوبی میان دولت و مجلس شورای اسلامی وجود دارد که این همگرایی نتیجه مطلوبی در پیشبرد امور و حل مشکلات خواهد داشت.

وی در ادامه تصریح کرد: صنعت نفت به محیط پیرامونی توجه خاصی دارد و این مهم در منطقه پارس جنوبی و مناطق اطراف آن نیز مورد توجه قرار دارد.

مشاور وزیر نفت در امور اجتماعی افزود: رسیدگی به مشکلات کارکنان بومی این منطقه و رفع مشکلات این قشر در دستور کار مجموعه وزارت نفت است و انتظار داریم به نتایج خوبی برسیم.

فرماندار کنگان نیز در این نشست اظهار داشت: صنعت نفت در سه دهه حضور در این شهرستان در عین این که برکاتی داشته، مشکلات متعددی نیز در این مدت برای مردم این شهرستان ایجاد کرده است.

عباس تبرکی افزود: تحت تاثیر قرار دادن ملوانی و صیادی، از بین بردن کشاورزی در منطقه، هجوم خرده فرهنگ‌ها و تغییر در ساختار شهرها و روستاها از جمله تاثیرات منفی صنعت نفت در منطقه است.

وی افزود: از مدیران صنعت نفت انتظار داریم نسبت به رفع مشکلات شهرستان کنگان اهتمام ورزند تا شاهد پیشرفت و توسعه شهرستان باشیم.

فرماندار کنگان گفت: تشکیل کارگروه مشترکی با همکاری سازمان منطقه ویژه پارس برای تعریف کلیات طرح جامع توسعه شهرستان کنگان امری مهم است که امیدوار هستیم مورد توجه بیشتر قرار گیرد.

صنعت نفت توجه لازم را به شهرستان کنگان داشته باشد

وی در ادامه بیان داشت: کنگان دارای موقعیت خاصی در کشور است و بخش عمده‌ای از تاسیسات منطقه ویژه پارس در این شهرستان واقع است.

وی افزود: کنگان در سال‌های اخیر میزبان بسیار خوبی برای صنعت نفت بوده و امیدوار هستیم صنعت نفت نیز توجه لازم را به این شهرستان داشته باشد.

فرماندار کنگان با اشاره به سند چشم‌انداز توسعه 1404 کشور خاطرنشان کرد: باید حرکت و مسیر توسعه شهرها و روستاها برای نیل به سند چشم‌انداز تعریف شود.

تبرکی با اشاره به حضور صنعت در شهرستان کنگان تصریح کرد: از 30 هزار هکتار سایت‌های منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس، 16 هزار هکتار شامل 10 فاز پالایشگاهی در حوزه استحفاظی شهرستان کنگان قرار دارد که این مهم توجه جدی صنعت نفت را می‌طلبد.

عملیات اجرایی مصلای بزرگ کنگان متوقف شده است

امام جمعه کنگان نیز بر لزوم توسعه زیرساخت‌های فرهنگی و دینی در کنگان تاکید کرد و افزود: با توجه به لزوم توجه به معنویت و عجین شدن صنعت با معنویت باید به زیرساخت‌های دینی، مراکز قرآنی، حوزه‌های علمیه، مرمت مساجد و حسینیه‌ها، مسائل علمی، آموزشی و دانشگاهی و توسعه و تجهیز کتابخانه‌ها در این خطه توجه جدی‌تری صورت گیرد.

حجت‌الاسلام محمود محمودی با بیان اینکه عملیات اجرایی مصلای بزرگ کنگان متوقف شده است گفت: با وجود تلاش‌ها و پیگیری‌های صورت گرفته، عملیات اجرایی پروژه مصلای جمعه شهر کنگان متوقف شده که خسارتی به بیت‌المال مسلمین است و امیدواریم دولت و به‌ویژه وزارت نفت با تخصیص اعتبار پروژه را به سرانجام برساند.

وی ابراز داشت: حضور در جمع مردم و آشنایی با مشکلات آنها تاثیر زیادی در مرتفع شدن مشکلات دارد و امیدوار هستیم در این مسیر به اهداف مورد نظر برسیم.

کنگان در توزیع اعتبارات و امکانات باید به شکل ویژه دیده شود

حجت‌الاسلام محمودی اظهار داشت: کنگان از شهرستان‌های مهم در استان است و با میزبانی از پروژه‌های بزرگ صنعت نفت نقش مهمی در این حوزه دارد.

وی افزود: در چند سال اخیر مردم شهرستان کنگان از آلاینده‌های زیست‌محیطی لطمات زیادی دیده‌اند و انتظار داریم مورد توجه بیشتری قرار گیرند.

امام جمعه کنگان خاطرنشان کرد: کاهش شدید مالیات بر ارزش افزوده در سال جاری لطمه زیادی به شهرداری‌های شهرستان کنگان وارد کرده و این امر موجبات نارضایتی مردم از حجم و کیفیت خدمات شده است.

محمودی بیان کرد: شهرستان کنگان در توزیع اعتبارات و امکانات باید به شکل ویژه دیده شود و مردم این منطقه انتظار دارند به دغدغه‌های آنها توجه لازم شود.

کد خبر 2178529

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha