۲۸ آبان ۱۳۹۲، ۱۸:۳۴

عباسی:

کرمان 500 شهید در راه مبارزه با مواد مخدر داده‌است/ تلاش دشمن برای افزایش تولید مواد در افغانستان

کرمان 500 شهید در راه مبارزه با مواد مخدر داده‌است/ تلاش دشمن برای افزایش تولید مواد در افغانستان

کرمان - خبرگزاری مهر: معاون سیاسی امنیتی استاندار کرمان با اشاره به مبارزه بی‌امان با قاچاق مواد مخدر در استان کرمان گفت: از ابتدای پیروی انقلاب در این مسیر 500 نفر شهید شده‌اند.

به گزارش خبرنگار مهر، جواد کمالی عصر سه شنبه در جمع دانشجویان دانشگاه شهید باهنر کرمان اظهارداشت: دشمن سعی دارد با اشغال افغانستان و حمایت از تولید کنندگان مواد مخدر جامعه را به سمت استفاده از مواد مخدر صنعتی و روانگردان سوق دهد.

وی با اشاره به خطرات ناشی از اینگونه مواد مخدر ادامه داد: نباید اجازه دهیم دشمنان جامعه به اهداف خود برسند و در این مسیر مردم استان کرمان تا کنون 500 نفر شهید را تقدیم کرده اند.

وی ادامه داد: مواد مخدر امروز به ابزاری در دست دشمنان جوامع مستقل تبدیل شده است و سعی دارند جوامع را وابسته به مواد مخدر کنند.

کرمان رتبه نهم مصرف مواد مخدر در کشور را دارد

محمد عباسی مدیرکل بهزیستی استان نیز در ادامه خواستار آگاه سازی جوانان در مورد تبعات مصرف این مواد شد و به جامعه هشدار داد که این مواد به شدت از مواد مخدر سنتی خطرات بیشتری دارند.

وی ادامه داد: طبق آمار هم اکنون در کشور یک میلیون و 300 هزار معتاد وجود دارد و استان کرمان نیز در این زمینه رتبه نهم کشور را دارد.

عباسی گفت: طبق بررسیها کنجکاوی جوانان، دوستان بد و در دسترس بودن مواد مخدر مهمترین عوامل اعتیاد در جامعه هستند.

مدیرکل بهزیستی استان ادامه داد: خانواده ها باید جوانان خود را کنترل کنند و اجازه ندهند به سمت مواد مخدر صنعتی و سنتی سوق پیدا کنند. وی بیان داشت: پیش گیری خانواده ها و کنترل انها بر روی فرزندانشان مهمترین اصلی در جلوگیری از اعتیاد است.

کد خبر 2178540

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha