تشدید تدابیر امنیتی در کابل / افغانستان 6 روز به خاطر لویه جرگه تعطیل شد

تشدید تدابیر امنیتی در کابل / افغانستان 6 روز به خاطر لویه جرگه تعطیل شد

تشدید تدابیر امنیتی در کابل پیش از برگزاری نشست لویه جرگه، تعطیلی سراسری در افغانستان به خاطر این نشست و قرار گرفتن نام داوود سلطان زوی در فهرست نهایی نامزدهای انتخابات از جمله رویدادهای اخیر این کشور به شمار می رود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شینهوا، دولت افغانستان تدابیر امنیتی را پیش از برگزاری نشست لویه جرگه در روز پنجشنبه که قرار است ریش سفیدان افغانی در آن درباره پیمان راهبردی واشنگتن و کابل گفتگو کنند، تشدید کرد.

بر این اساس پلیس و نیروهای امنیتی افغانستان به تمام مناطق و خیابانهای حساس که منتهی به مکان برگزاری نشست لویه جرگه در غرب شهر کابل است، اعزام شده اند.

نیروهای امنیتی افغانستان همچنین تمام خودروهای مشکوک را که وارد کابل می شوند، بازرسی می کنند. از سوی دیگر دولت افغانستان شش روز را به عنوان تعطیلات سراسری در کشور اعلام کرده است که این تعطیلات از روز سه شنبه آغاز شده است.

در همین حال صدیق صدیقی سخنگوی وزارت کشور افغانستان از بازداشت چندین نفر به اتهام تلاش برای برهم زدن این نشست خبر داد.

سه هزار ریش سفید افغانی در نشست سه روزه لویه جرگه درباره توافق امنیتی دوجانبه کابل و واشنگتن، حضور نظامیان آمریکایی پس از 2014 و همچنین اعطای مصونیت به نظامیان گفتگو می کنند.

خبر دیگر اینکه یک منبع در کمیسیون شکایات انتخاباتى افغانستان از قرار گرفتن نام داوود سلطان زوی در فهرست نهایی نامزدهای انتخابات خبر داد که به خاطر تابعیت دوگانه در مراحل ابتدایی از فهرست نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری افغانستان حذف شد.

نام داوود سلطان زوی پس از ارائه مدارک جدید به فهرست نهایی نامزدهای انتخابات افروده شد. پس از آنکه مدارک جدید نشان داد سلطان زوی تابعیت آمریکایی خود را لغو کرده، فرید احمد فضلی به عنوان معاون اول و کاظیمه محقق به عنوان معاون دوم وی معرفی شدند.

بر اساس این گزارش در انتخابات ریاست جمهوری افغانستان و شوراهای ولایتی که قرار است 16 فروردین برگزار شود، عبدالله عبدالله، عبدالرب رسول سیاف، قطب الدین هلال، عبدالرحیم وردک، اشرف غنی احمدزی، زلمای رسول، سردار محمد نادر نعیم، قیوم کرزای، هدایت امین ارسلا و گل‌ آغا شیرزی به همراه داوود سلطان زوی به رقابت با یکدیگر می پردازند.

کد خبر 2178765

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha