تحولات آسیا/

مخالفت نخست وزیر تایلند با استعفا/ تعلیق همکاریهای نظامی و اطلاعاتی اندونزی با استرالیا

مخالفت نخست وزیر تایلند با استعفا/ تعلیق همکاریهای نظامی و اطلاعاتی اندونزی با استرالیا

خبرگزاری مهر-گروه بین الملل: تاکید نخست وزیر تایلند بر باقی ماندن در قدرت، انتصاب وزیر دفاع جدید تاجیکستان و تعلیق همکاریهای نظامی و اطلاعاتی اندونزی با استرالیا از جمله خبرهای مربوط به قاره آسیا به شمار می رود.

تایلند

یینگلوک شناواترا نخست وزیر تایلند اعلام کرد در پی تظاهرات ضد دولتی در کشور نه مجلس نمایندگان را منحل می کند و نه استعفا می دهد.

وی خواستار خویشتنداری تمام احزاب شد و گفت: واضح است که دولت قادر به اداره کشور است و تغییر بی مورد در اعضای کابینه بر عملکرد دولت تاثیر می گذارد و به نفع مردم و کشور نیست.

فیلیپین

وزارت خارجه پاکستان همچنین از اختصاص یک میلیون دلار به توفان زدگان فیلیپنی خبر داد.

در بیانیه وزارت خارجه پاکستان آمده است: به نشانه ابراز همدردی با مردم فیلیپین و دولت تصمیم گرفته ایم تا به توفان زدگان یک میلیون دلار کمک کنیم.

اعطای کمک پاکستان به توفان زدگان پس از آن صورت می گیرد که فیلیپین اعلام کرد هم اکنون بیش از چهار میلیون فیلیپینی آواره شده و نیاز به غذا، پناهگاه و آب دارند.

میانمار

رسانه ها گزارش دادند که میانمار و سوئیس اولین دور گفتگوهای اقتصادی را در شهر نای پی تاو برگزار کرده و دو طرف از گسترش روابط اقتصادی خبر داده اند.

اندونزی

رئیس جمهوری اندونزی امروز چهارشنبه در جاکارتا اعلام کرد که به طور موقت همکاریهای نظامی و اطلاعاتی خود را با کانبرا در پی انتشار گزارشهایی در رابطه با جاسوسی استرالیا از وی و اعضای کابینه اش قطع می کند.

این اظهارات پس از آن مطرح شد که تونی آبوت نخست وزیر استرالیا درخواست ها را برای عذرخواهی به خاطر شنود مکالمات خانواده رئیس جمهوری اندونزی و دیگر وزرای کابینه اش رد کرد.

تاجیکستان

رسانه ها با اشاره به برداشته شدن گامهای ابتدایی در تشکیل کابینه جدید تاجیکستان از انتصاب شیرعلی میرزا فرمانده نیروهای مرزبان کمیته امنیت ملی به عنوان وزیر دفاع جدید این کشور از سوی امامعلی رحمان رئیس جمهور خبر دادند. 

شیرعلی میرزا که فارغ‌ التحصیل آموزشگاه عالی فرماندهی شهر پرم روسیه بوده و در سالهای 2005 و 2006 معاون وزیر دفاع و فرمانده نیروهای زمینی تاجیکستان بوده است، جایگزین شیر علی خیرالله‌ اف می شود.

کد خبر 2178875

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha